- Kategori
- Sosyoloji
Eğitimde dünya sonuncusuyuz 1
Dünya da öğrenci eğitimi sonuçları açıklandı.
Tablo hüzün verici. Ülke olarak durumumuz içler acısı!
15 yaş grubu öğrencilerine uygulanan sınavın en son verileri
2015’te, 2003 sonuçlarının bile gerisine düştüğümüz anlaşıldı.
70 ülkede uygulandı biz sonlardayız...
Eğitimde nal topluyoruz! Kesintisiz katılan ülkeler arasında
puanını en çok düşüren ülkeyiz.
Tabii ki pek çok alanda sorunlar yaşayan bir ülkenin,
Durmadan fen bilimlerinden değil. geçmişten .dinden
eğitim veren İmam-hatip okulları açtıkça olack budur.
Eğitim alanında muhteşem olmasını beklemiyoruz ama
bu kadar kötü olması da gerçekten düşündürücü...
Sorun derin. Müfredatımız, “bilmek” üzerine kurulu.
Derslerde ve müfredatta sadece “bilgi” bombardımanı var.
Oysa “bilmek” ve “anlamak” farklı kavramlar.
Bizim çocuklar çok şey biliyor ama anlamıyor!
Çünkü onlarrı boş laflarla uyutuyoruz.
Anlama keşfetme, sorgulama, düşünme ve tartışma gerektirir.
Bizim derslerde bunlar yok.
Bizde ezber var. Sınavlarımız da anlamayı değil, bilgiyi ölçüyor.
Çünkü öğretmenler, otoriter öğretmen kimliğini bırakamadı!
Sorgulamanın ve keşfetmenin olması için,
öğretmenin de sınıfta öğrenci olması gerekir.
Çoğu öğretmen bunu yapamıyor.
Sınıflarda ne sorgulama ne tartışma olmuyor.
Türkçesi,iktidarda olanların- öğretmenlerin ve yöneticilerin
düşünce yapısı değişmedikçe, biz yol alamayız!
Ülkeler arasında IQ sıralaması yaptı ve Türkiye oldukça gerilerde (88).
Yani eğitimi iyi olan ülkelerin IQ’sü de yüksek!
Ben şu anda düzeleceğine dair ipuçları görmüyorum.
Eğitime ayrılan bütçe arttı ama bu bütçenin materyallere
ya da teknolojiye değil, eğitimcilerin düşünce yapısını
değiştirmeye harcanması gerekir.
Sorunumuz düşünce yapısı. Eğitim seferberliğine ihtiyaç var!
Çünkü eğitim sistemimiz daha çok ezber modeline dayalı.
Bu yarışmalarda ise ezbere dayalı sorular sorulmuyor.
Ülke olarak eğitimde bir yol haritamız yok!
Başarı yakalayan ülkeleri analiz ettiğinizde
hepsinin ortak bir noktası: Eğitimde reform gerçekleştirmişler.
En kritik hatalarının ne olduğunu tespit edip
onu düzeltmeye odaklanmışlar. Boş laflara yer vermemişler.
Çocuklarımızı çok kötü eğitiyoruz, hatta eğitmesek daha iyi!
Dünya çocuklarına fen –teknoloji –bilgisayarları öğretirken
Biz hala imam-hatip yetiştirme peşindeyiz.
Uzaya cübbelinin üfürüğü ile çıkacağız .
Ebeveynler ve eğitimciler olarak bugünün çocuklarına
verdiğimiz eğitimle, onları sadece bizim söylediklerimizi yapan,
bizim tarif ettiğimiz yollarla ilerleyen bireyler olarak yetiştiriyoruz.
Evet. Çünkü Türk çocukları boş çalışıyor! Boş şeyler anlatılıyor.
Uzun vadede hayatları boyunca onlara yararlı olacak
hiçbir beceriye sahip olmayacakları, sınava girdikten sonra
anında unutacakları bir sürü bilgi için çalıştırılıyorlar.
Merak duygusu canlı tutulan Çocuklara “Sus!” diyerek
onlara en büyük kötülüğü yapmış olursunuz.
Şunu iyi bilin ki :Soru soran çocuk başarılıdır.