Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '16

 
Kategori
Sosyoloji
 

Eğitimde dünya sonuncusuyuz 1

Dünya da öğrenci eğitimi  sonuçları açıklandı.

Tablo hüzün verici. Ülke olarak durumumuz içler acısı!

15 yaş grubu öğrencilerine uygulanan sınavın en son verileri 

2015’te, 2003 sonuçlarının bile gerisine düştüğümüz anlaşıldı. 

70 ülkede uygulandı  biz sonlardayız... 

Eğitimde nal topluyoruz! Kesintisiz katılan ülkeler arasında

puanını en çok düşüren ülkeyiz.

Tabii ki pek çok alanda sorunlar yaşayan bir ülkenin,

Durmadan fen bilimlerinden değil. geçmişten .dinden

eğitim veren İmam-hatip okulları açtıkça olack budur.

Eğitim alanında muhteşem olmasını beklemiyoruz ama

bu kadar kötü olması da gerçekten düşündürücü...

Sorun derin. Müfredatımız, “bilmek” üzerine kurulu.

Derslerde ve müfredatta sadece “bilgi” bombardımanı var.

Oysa “bilmek” ve “anlamak” farklı kavramlar.

Bizim çocuklar çok şey biliyor ama anlamıyor!

Çünkü onlarrı boş laflarla uyutuyoruz.

Anlama keşfetme, sorgulama, düşünme ve tartışma gerektirir.

Bizim derslerde bunlar yok.

Bizde ezber var. Sınavlarımız da anlamayı değil, bilgiyi ölçüyor.

Çünkü öğretmenler, otoriter öğretmen kimliğini bırakamadı!

Sorgulamanın ve keşfetmenin olması için,

öğretmenin de sınıfta öğrenci olması gerekir.

Çoğu öğretmen bunu yapamıyor.

Sınıflarda ne sorgulama ne tartışma olmuyor.

Türkçesi,iktidarda olanların- öğretmenlerin ve yöneticilerin

düşünce yapısı değişmedikçe, biz yol alamayız!

Ülkeler arasında IQ sıralaması yaptı ve Türkiye oldukça gerilerde (88).

Yani eğitimi iyi olan ülkelerin IQ’sü de yüksek!

Ben şu anda düzeleceğine dair ipuçları görmüyorum.

Eğitime ayrılan bütçe arttı ama bu bütçenin materyallere

ya da teknolojiye değil, eğitimcilerin düşünce yapısını

değiştirmeye harcanması gerekir.

Sorunumuz düşünce yapısı. Eğitim seferberliğine ihtiyaç var! 

Çünkü eğitim sistemimiz daha çok ezber modeline dayalı.

Bu yarışmalarda  ise ezbere dayalı sorular sorulmuyor.

Ülke olarak eğitimde bir yol haritamız yok!

Başarı yakalayan ülkeleri analiz ettiğinizde

 hepsinin ortak bir noktası: Eğitimde reform gerçekleştirmişler.

En kritik hatalarının ne olduğunu tespit edip

onu düzeltmeye odaklanmışlar. Boş laflara yer vermemişler.

Çocuklarımızı çok kötü eğitiyoruz, hatta eğitmesek daha iyi!

Dünya çocuklarına fen –teknoloji –bilgisayarları öğretirken

Biz hala imam-hatip yetiştirme peşindeyiz.

Uzaya cübbelinin üfürüğü ile çıkacağız .

Ebeveynler ve eğitimciler olarak bugünün çocuklarına

verdiğimiz eğitimle, onları sadece bizim söylediklerimizi yapan,

bizim tarif ettiğimiz yollarla ilerleyen bireyler olarak yetiştiriyoruz.

Evet. Çünkü Türk çocukları boş çalışıyor! Boş şeyler anlatılıyor.

Uzun vadede hayatları boyunca onlara yararlı olacak

hiçbir beceriye sahip olmayacakları, sınava girdikten sonra

anında unutacakları bir sürü bilgi için çalıştırılıyorlar.

Merak duygusu canlı tutulan Çocuklara “Sus!” diyerek

onlara en büyük kötülüğü yapmış olursunuz.

Şunu iyi bilin ki :Soru soran çocuk başarılıdır.

 

ozcanvural33@hotmail.com

 

 

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..