Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

10 Mayıs '09

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimde dünyada kaçıncı sıradayız?

Eğitimde dünyada kaçıncı sıradayız?
 

Amerika'ya gidenler konusurlar. Konu; 'Amerikalinin aptallik seviyesidir..."

- Kasadaki genc kiza 1 dolar verdim. 55 centlik sakiz istedim. Bana paranin ustunu vermek icin hesap makinasi kullandi!

- 25 arti 25'in elli oldugunu kafadan hesaplayamiyorlar...

- Aptal bunlar!

- Egitim seviyeleri cok dusuk bunlarin!

Dogrudur. Dogru oldugunu ben soylemiyorum. Time Dergisi yayinlamis. Dunya siralamasinda, 15 yasindaki cocuklar arasinda Amerikali cocuklarin okuma-yazmada siralamalari 25. Amerikali cocuklardan okuduklarini daha iyi anlayan, anladiklarini daha iyi yazabilen 24 ulke cocugu var!

Matematikde de Amerikalilar geriler. Fransa'dan sonra geliyorlar. Dunyada 15 nci siradalar.

***

Obama hukumeti; "biz egitimi bu seviyede olan cocuklarimizla bir yere varamayiz!..." deyip, egitim seferberligi baslatti.

- Saglikli bir demokrasi icin, egitim seviyesi yuksek insanlara ihtiyacimiz var.

- Saglikli ekonomi icinde egitim seviyemizi artikmak zorundayiz...

Diyorlar.

***

Eski Milli Egitim Bakanimiz son iki gununde 500'e yakin atama yapmis.

Bu atamalardaki amac;

eger,

dunyadaki egitim seviyemizi Amerikanin ustune cikarmak ise,

Bakanimiza helal olsun!

Cunki;

"aptal" dedigimiz Amerikalilardan Matematikde 4 sira, okumada 13 sira gerideyiz!... (1)

Bizim egitimde dunyayi yakalayabilmemiz icin devrime ihtiyacimiz var!

Dunyadan bize ne diyorsaniz, pek sorun yok!

Simdilik;

dunyada cocuklarinin egitim seviyesi bizim cocuklaran daha yuksek hicbir Musluman ulkesi yok!...

Sukurler olsun...


(1) Kaynak:

Time Dergisi, Nisan 27, 2009
Sayfa 35
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..