Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimde intihar!...

Eğitimde intihar!...
 

Belirli bir seviyeye gelmiş insanların ağızlarından çıkana iyi dikkat etmek lazımdır. Onlar, boş konuşmazlar.  Sehven hele hiç konuşmazlar. Yanlarındaki danışmanları, evlerinden çıktıkları andan itibaren ne konuşacaklarını dikte eder.

Başbakanımız en az üç çocuk direktifini verdi ve her mevzuu oluşta da tekrar ediyor. Bu direktiften vazife çıkaranlar iş başında, cansiperane çalışıyorlar.

Neden mi bahsediyoruz? “İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” denen teklif yasalaşırsa bir zamanlar beş yıl olan temel eğitimin bile gerisine gideceğiz. Yani temel eğitim dört yıla inecek.

Bakmayın siz 12 yıla çıkarıyoruz diye konuşanlara. Dört yıldan sonra çocuğunu okula yollamayacaklara bir yaptırım var mı? Yok. O zaman özellikle kız çocuklarını on üç yaşında kocaya satmak için çırpınan beyinler ne yapacak dersiniz.

Kimse kimseyi kandırmasın. Erkek ve kadın sayısının yaklaşık eşit olduğu ülkemizde,  özellikle Ankara’dan doğuya doğru gidildiğinde okullarda dört seneden sonra kız kalmadığını göreceksiniz. Erkek çocukları da etkilenecek. Okul yerine bir yerlere çırak olacaklar.

Yaptığımız analizlerde eğitim ve öğretim alanında okullarımızın yetersiz, eğitim sisteminin ise içinin boş olduğunu, bu yüzden batının çok gerisinde olduğumuzu yazılarımızda hep yazıyoruz. Mevcut sistem çocuklarımızı bazı ana  babaların zulmünden koruyor, onlara en azından on yedi yaşlarına kadar çocuk olduklarını hissettiriyordu. Böylece çocukluk dönemi onbir yaşında bitecek. Zaten çocukluğunu doya doya yaşayamadığı için birçok psikolojik sorunları olan insanlarımızın azalmasını sağlayacağımıza, yeni ve yeni sorunlu bir gençlik yetiştireceğiz.

Birde cemaatlerin keyifle bu kanunu beklediklerini düşünebiliriz. Beyinlerini yıkayacakları, ortaçağ karanlıklarına gömecekleri yeterli kul adayı bulabileceklerdir.

Türkiye bunları hak ediyor mu?

İzmir 2012

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..