Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '08

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Eğitimde pedagojik farklılıklar

    Başbakanlık Ulusal ajansın Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve üniversiteler için oluşturduğu ve Avrupa Birliğinin üye devletleri arasında eğitim birlikteliğini sağlamak ve aralarında ortak işlevsel olarak eğitimde Pedagojik Farklılıkları tesbit ve çözüm yollarını ortaya koymak amacıyla açılan proje yarışmasına katıldım.

    Yapılan inceleme sonucunda projemin temel amaç ve hedefleri ilgili kurumca uygun görülerek kabul edilmiştir. Bu proje konulu seminer Fransa-Paris- Sevr 'de 1 hafta süreyle devam ettti. Ancak adı geçen seminere katılırken bu konuda Türk Milli Eğitiminin Temel esaslarına önemli ölçüde hizmet edebileceği ve buradan elde edilen temel verilerinde gerek öğretmen arkadaşlarıma, gerekse öğrencilerimize yararlı olacağı inancını taşımaktaydım.

    Yapılan seminer süresince gerçekleştirilen tüm aktiviteler ve seminere katılan AB üyesi ülkelere ait görevlilerin adı geçen konuda hazırlamış oldukları veriler ve yapılan seminer aktiviteleri temel hedef ve amaçtan oldukça uzaktaydı. Ülkemizin sahip olduğu kültürel yapı, ekonomik konjonktür ve temel örf, ananeler ile ortak noktalarını bir araya getirmek zordu. Her ülke pedagojik problemleri sunmak için verilen sürede yapmış oldukları sunumlarda bunlardan bahsetmeyerek genelde okullarının AB. Projelerini anlatmaya öncelik vermişlerdir. Ülkem adıma ise verilen süreyi de oldukça aşarak adı geçen konuyla ilgili olarak resmi belge ve bilgilere dayanan detaylı açıklamalarda bulundum. Burada seminere katılım amacıma en iyi şekilde ulaştığıma ınanıyor ve ülkemi uluslararası düzeyde kültürel, eğitimsel biçimde temsil ettim.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 356
    Kayıt tarihi
    : 09.02.08
     
     

    Sinop-Boyabat 1956 doğumluyum. İlkokulu İstanbul'da, ortaokulu Sinop-Boyabat'ta, liseyi Kayseri'de v..