Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '10

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimde sınav maratonu...

Eğitimde sınav maratonu...
 

başarı sende saklı


13 yaşındayım. Bu akşam çok heyecanlıyım, bir türlü uyku tutmuyor. Evin içinde her köşeyi dolaştım, içim içime sığmıyor. Bir ses: ‘’ Kalk Burçak, hadi geç kalacaksın!’’ diyor. Birden yataktan fırlıyorum. Ne zaman uyudum ben? Annem, canım annem özenerek bana kahvaltı hazırlamış. Yudumlarım boğazıma diziliyor. Silgimi, kalemimi, kalemtraşımı ve sınav giriş belgemi alıp evden çıkıyorum. Annem: ‘’ Allah zihin açıklığı versin kızım. ‘’ diyor ve öperek beni uğurluyor. Sınava gireceğim okul eve çok yakın onbeş dakika ya sürer ya sürmez. Evet ben bugün SBS’ye gireceğim. Sokakta yürürken bir arkadaşıma rastladım.

Ne garip, arkadaşımla yarış içinde olacağım bugün. Bu düşünce canımı sıkıyor. Okulun bahçesindeyim, bahçe kalabalık anneler, babalar, ağabeyler, ablalar ve biz atletler…

Okulun kapıları açıldı, hepimizi birer birer aradılar. Merdivenlerden yavaş yavaş çıkıyorum B-11, B-12, B-13 sıra 1 yerimi bulup oturdum. Camdan dışarıyı seyretmeye başladım. ‘’ Haydi Burçak, haydi kızım son yüz metre dayan dayan.’’ Dönüp geriye bakıyorum bana en yakın koşucu on adım geride çok bitkin gözüküyor, bu sefer şampiyon benim. Bir ses ‘’ Sınav başladı herkese başarılar.’’ Sorular soruları kovalıyor, her engeli tek tek aşıyorum.

Gözetmen ‘’ Son onbeş dakika!’’ diyor. Bir ara gözetmene baktım ve kalemi bıraktım. Çok yorgunum. Hayır! Az önce çok yorgundum. Ama şimdi çok huzurluyum. Sınav bitti. Sınıftan çıktık, eve dönüyorum.

Aradan üç dört ay geçti. Şimdi kaliteli sayılabilecek bir okula kayıt olmayı başardım. Sırada ÖSS, YGS, KPSS gibi sınavlar var. Anlayacağınız bu maraton devam edecek. Tüm uygunsuzluklara rağmen, sınav sorularının servis ediliyor olmasına rağmen…

SİZCE DEVAM ETMELİ Mİ?

BURÇAK YAZICI

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..