Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1157
 

Eğitimde Yedi olması gereken kural.

Eğitimde Yedi olması gereken kural.
 

Edgar Morin 'in UNESCO 'nun isteği üzerine eğitimde olması gereken yedi eksiği saptıyor ve bu eksiklikleri düzeltmek için yapılması gerekenleri sunuyor.
1-En büyük eksikliğin bilmenin eksikliğinin bilinmemesi olduğuna inanıyor. Düşünme fırsatı verilmeden parça parça bilgilerin verildiğini ,düşünmeden öğrenildiğini ve düşünmenin oluşmadığına inanıyor. Hazır bilgilerle yüklenen insan yanıldığının bile farkına varamıyor yada çok zor varıyor.
2.eksikliğin kişilerin bütünü görememelerinden kaynaklandığına inannıyor. Kişilere parça parça bilgilerin verildiğini bu bilgilerin bütünü yakalama için yeterli olmadığını, bütünü görebilmelerini sağlayacak eğitim verilmesi gerektiğini vurguluyor. Bağlantılı ders çaışma öğretilmesi gerektiğini vurguluyor.
3.Eğitim eksikliğini Eğitimde dünya kimliğini ve insan kimliğini gösterecek eğitim verilmeli böylece insancıl davranışların ön plana çıkacağına inanıyor.
4.Eğitim esikliği ,Kesin verilen bilgilerle birlikte bilinmeyen ,beklenmeyen durumlarında olduğu bu durumlara öğrancinin hazırlıklı olması gerektiği, bu duumla karşılaşırsa çözüm yolu nasıl bulunur öğrenmesi gerektiğini vurguluyor. Problem çözme yeteneğinin nasıl geliştirileceğini veuygulanacağını açıklıyor.
5.Eğitim eksiğini Anlamayı öğretmek gerektiğini vurguluyor. Anlamadan savaşlaın oluştuğunu ve anlamadan değerlendirme yapıldığını açıklıyor.
6.Eğitim eksiğini her insanın hem birkişi,hem bir toplum üyesi,hemde bir insan türünden olduğunu bilmesi bütün bu özelliklere sahip çıkacak şekilde yetiştirilmesi gerektiğini vurguluyor.
7.Eğitim eksikliğini ezbere değerlendirme yapan insanlar yetiştirdiğimize inanıyor ve değerlendirmenin nasıl yapılacağını ,başkalarından öğrenmeden kendi nedenlerince değerlendirmeleri öğretmenin gerekliliğini vurguluyor MORİN .
Yukarıdaki eğitim modeli değerlendirme,ifade etme ve kendini ve ölçütleri başkalarının ölçütleri ile benimsemeyen ve eğitimde düşünen, eleştirmeyi bilen kişiler oluşturmak. Düşünen ve ifade edebilen birey sorun çözmede başarılı olacaktır. Eğitimde düşünme gücünü geliştirme ve ezbere düşünmeme yollarını ortaya çıkarmalıyız.
İnsanın öğrenme yetisi buna etki eden sosyo kültürel ortam ,beyin ,zihin incelenmelidir. Öğretilen bilgilerin hata yada yanılsama yaratacak ,ruhsal ve kültürel eğilimlerini incelemek ve eğitime dahil edilmelidir.
Geleceğin belirsiz olduğunu bu belirsizliğe giderken hazır olmak gerektiği,özellikle sorun çözme yetisini geliştirmek gerekliliği vurgulanıyor.
Kişi hem ait olduğu milleti bilmeli,hem kişi olduğunu bilmeli,hem de insan olduğunu bilmelidir eğitim bu üçgeni birbirinden ayırmadan kişiye öğretmeli ve sahip çıkmasını sağlamalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kasım ayının son günlerinde matematikçiler derneğinin düzenlediği 6. matematik sempozyumuna katıldım. orada istanbul dafüşşafaka lisesinin öğretmenleri ile ayak üstü sohbet ederken şunu bir kere daha anladım. "anlayan öğrenci, eğer gerçekten bir konuyu anladıysa, aklında almasa bile bir başka öğrenciye anlatabilmeli." okulun öğretmenleri bunu temel prensip olarak belirlemişler. ne kadar da doğru, değil mi? peki kaç öğretmen buna dikkat ediyor sizce???

Burak Durukan 
 14.07.2008 15:25
Cevap :
Evet bildiğiniz konuyu anlatmak daha iyiöğrenmenizi sağlar  14.07.2008 16:00
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3980
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster