Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
233
 

Eğitime öneri (Maaş, eşit işe eşit ücret, bakanlara ve devlet yetkililerine açık mektup)

EĞİTİME ÖNERİ  

Eğer ülkenizi seviyorsanız eğer bu halkı seviyorsanız, bu millet evlatlarını hastalıklı toplum olmaktan sizler kurtarabilirsiniz.

Var mısınız dediklerimi uygulamaya?..

Hep birlikte yeni bir eğitim oluşturmaya?..

Var mısınız uykunuza kıymaya, rahatınıza dur demeye, yorulmamaya, dinlenmemeye?...

Var mısınız bu necip millete hizmete?!

Cevabınız   “Evet!”   ise millet sizi bekliyor.

Bahtınız açık, yolunuz aydınlık olsun…

TOPYEKÜN EĞİTİM:

Köy Kahvehaneleri,

Köy Kütüphaneleri,

Muhtar Evleri

Belediye Kültür Evleri,   

Halk Eğitim Merkezleri

Şehir Tiyatro Binaları, eğitim için seferber edilecektir.  

Millî Eğitim:Din Eğitimi (İslâm Dininin Güzellikleri), Türk Dili, Türk Tarihi, Türk Coğrafyası, Türk Halk Bilimi (Örf, âdet, gelenekler, değer yargıları, alışkanlıklarımız, (Sadaka Taşları, Diş Kirası, Misafir Ağırlama, Askıda Ekmek, Yitik Taşları, Kursak Yoklama, İmece Usulü Yardımlaşmalarımız, Oruca Direk Koyma, Ahilik Geleneği, Komşuluk İlişkileri, Cenaze Defnetme, Fiyat (Narh) Koyma, İstanbul Efendisi (Merkez Efendi, Sümbül Efendi), İlk Oruc, Hüda Verdi, Allah Verdi, Kuday Verdi Hoş Görüsü, Aşüre Ayı, Mesir Macunu, Misafirsiz Yemeklerin  Yenmediği Evler, Sigaralarda Ay Yıldızlı Bayrak Özlemi, Sandıklarda Türk Bayrakları Sevgisi, Yas Tutma,Acıları Paylaşma,  Hoş Görme Anlayışımız, Kin Tutmayan Alışkanlıklarımız, Düğünlerimiz, Töre ve Törenlerimiz,..vb değerlerimizle geleneklerimizi, yeniden yeniden halkımıza öğreteceğiz. Topyekün yeni bir eğitim seferberliği başlatacağız.  

Basın yayın ve televizyonlarda yansıtılan boy boy ahlâksızlıkların, kültür dejenerasyonunun yozlaşmasına bozulup kök salmasına müsade edilmemelidir. Olmuş bile olsa, bir haber değeri olmayan, her türdeki ahlâksızlık, cinayet, şiddet, özendirici, cezbedici, her türdeki içki sigara…vb bağımlılık yapan alışkanlıklar basında ve görsel medyada yer almayacak, ekranlara ve gazete sutunlarında yansıtılmayacaktır. Kapahati yapanlar cezasını mahkemede verecektir. “Aşk-ı Memnu, Yalan Rüzgarı,  Doktorlar, Ezel, Hanımın Çiftliği, Eylül, Yaprak Dökümü, Aşk Tutulması, 12 Eylül Çatışması,…vb. ile gösteri, güldürü (Şov) yapmak adına, ahlâk dışı görüntülere ve halk ahlâkının yozlaştırılması için kişilerin zenginleştirilmesi mantığına son verilecektir. Rütük herhalde bunun için vardır.(!?.)

Eğitimde yapılacak aşağıda belirtilen değişikliklerle Eğitim yaşının uzamasının önüne geçilecek. gençler, daha erken yaşlarda hayata atılıp evlenerek bu ahlâk dışı yaşantıların önüne geçilmiş olacaktır. Daha erken evliliklerin olmasıyla sokaklar, boş gezen üniversite mezunlarından kurtulacak, Devlet Baba işsize ya işini verecek veya işsizlik parası ödeyerek vatandaşını mağdur; el açan durumuna düşürmeden ADİL ve HAKÇA paylaşımı gerçekleştirecektir.

AİLE SAĞLIĞI ve SAĞLAMLIĞI KORUNACAK ve DEVLETİN GÜVENCESİNDE BULUNACAKTIR. Böylelikle, bugün neredeyse % 50’ye davanan BOŞANMALARIN DA ÖNÜNE GEÇİLECEK, HALKIMIZ ÖZBENLİĞİNE DÖNEREK, YENİDEN KENDİNİ BULACAKTIR.

EĞİTİM YILLARI

Eğitimin her kademesi kesinlilkle PARASIZ OLACAK bu maddî güç: bağışlar, eğitim vakıfları gönüllülük ilkesi, çalışan, emekli, memur, işçi, iş sahipleri, fabrikatörler ... gibi kişilerin vereceği  aidat ve bağışlarla; ve devletin kredi burs gibi  bugün yaptığı katkılarla eğitim seviyesine göre ADALETLİ BİR ŞEKİLDE;  çalışkan öğrenciye  gösterdiği başarı DERECESİNE GÖRE YAPACAĞI GERİ ÖDEMELİ ve GERİ ÖDEMESİZ BURS ve KIREDİLERLE gerçekleştirilecektir.

Meslek edinme yaşı çok daha erken devrelere alınacak; gençlerimiz, lise yıllarında Mesleğe yönelmiş, meslek sahibi olmuş birer idealist, vatan evlatları olarak yetişeceklerdir. Bugünkü liseler yeniden düzenlenecektir.

Liselerdeki fazla yıllar, “ömür” denilen hayatı yaşamaya ve devam ettirebilme gücünü yakalamış: çağa, çağın hız ve süratini benimsemiş, uzağı gösterebilen bir eğitim verecektir. Günün, eğitim müfredatı değiştirilerek, eğitim yılı, Temel Eğitim (5 (İlk Yaş) +5+3+3+3) yıl şeklinde sınıflandırılacaktır. 

Günümüzde ortaokul son sınıflar ve lise yıllarında buluğ çağını (GEÇİŞ DÖNEMİ) yakalayan ve bu yılları sıkıntılı atlatan gençleri sokaklara, parklara, kahvehanelere, kırlara, bayırlara, kaçırarak enerjilerini buralarda uygunsuz buluşmalar, herkesin gözüönünde, aleni, öpüşüp sevişmeler yapma uygunsuzluğu ve başıboşluğana düşürme zilleti verilmeyecektir. Gençler, yasak ilişkiler içerisinde, akranları veya kendinden kat kat büyük yaşlardaki kişilerle, medres veya jigola olarak gayri meşru hayata terk ve mecbur edimeyecek, sarmaş dolaş banklara ve sokaklara bırakmayacak; ve asla bu uygunsuz davranışlara fırsat vermeyecektir.

SOSYAL GÜVENLİK ve İŞ GARANTİSİ

İstisnasız her vatandaş, SOSYAL GÜVENLİK ŞEMSİYESİ ALTINDA DEVLETİN GARANTİSİNDE BULUNACAKTIR. (İş garantisi, işten çıkarıldığında sigorta garantisi, maaşını işe başlayana kadar bağlı bulunduğu sigorta ödeyecek, namerde değil; merde dahi muhtaç olmadan, başı dik, alnı açık sırtı pek, yaşama güvencesi altında bulunacaktır.)

Hastalandığında hiç bir üçret ödemeden, hastahanelerden yararlanacak istediği hastanede, istediği doktora muayene olup ameliyat yaptıracak, gerektiğinde bir refakatçisi ile yurt dışında tedavisini yaptırarak, bütün halkın, sağlığı, sağlamlığı ve sıhhati devletin garantisinde bulunacaktır.

1) Temel EĞİTİM Bilgilerİ:

İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı:(5),  okul yıları: 5+3=8;                              (5)+5+8=13

Eğitime beş yaşında başladığında, bu öğrenciye, beş yıl boyunca bir eğitim verilecek. Bu beş yılın üzerine ilave olarak üç yıllık bir eğitim sonunda, öğrencinin yaşı on üç olarak ilköğretimi geçmiş, bitirmiş olacaktır. (Eğitime Başlama Yaşı: 5), (5+3) =8 yılllık eğitim 5+5+3=13 yıl Temel Bilgiler ilköğretim sonunda (Gencin Ortalama yaşı: 13’e gelmiş oluyor), (Verilecek Dersler “Türk Dili ‘Anadili’ ”), İslâm Dini, Millî Tarih, Millî Coğrafya, Komşularımız ve Genel Tarih, Genel Coğrafya Bilgileri )  tam anlamıyla öğretilmiş olacaktır.     

Öğrencinin Yaşı: 5, Eğitim Süresi: 5+3=8, Toplam Süreler İçindeki Yaşı (Ortalama): 13olacaktır.

(Temel EĞİTİM Bilgilerİ) ALARAK OKULUNU BİTİRMİŞ BİR ÖĞRENCİNİN YAŞI, on üç (13) OLACAKTIR.

Bu yaştan sonra ikinci kademe eğitime (Meslek Edindirme, 1)’e geçilecektir.

2)  Meslek Edindirme Bilgilerİ, 1 : 5+8=13;                                         13+3=16

Meslek EdindirmeYE Başlama YaŞI, TAHMİNİ:(13)

Bu safhadaki eğitime on üç yaşında başlanıldığında, bu eğitime ilave olarak üç yılllık, bir eğitim sonunda: (Temel Eğitim Bilgileri  5(5+3=13)+( Meslek Edindirme Bilgileri  5(5+3+3=16) ilave eğitimiyle birlikte, toplam eğitim süresi ve kişinin ortalama yaşı: 16 olacaktır. 5+3+3=11 yıllık bir eğitim sonundaki ortalama yaş: 16 olmaktadır.

Temel Bilgiler ve Meslek Edindirme(Gencin ortalama yaşı tahminen: 5, (5+3+3) =16; 7   3+4+10=17; 3+5+10=18; ara verme, hastalık, sakatlık, olağanüstü bir durum ve sınıf tekrarı gibi ihtimallerle kişinin ortalama yaşı: 17 veya 18’e gelmiş olabilecektir.)

BÖYLECE, FABRİKALARA, ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERE, KALİTELİ, KALİFİYE TEKNİK; ve ZANAATKAR, ARA ELEMANLAR YETİŞTİRİLMİŞ OLUYOR.

BU MESLEKLER KONUSUNDAKİ SEÇİMİ OKULUN KOMİSYONU, HAYATA ve SAHAYA YÖNELİK OLARAK YAPACAK; ve EN AZ ON TEMEL MESLEK SEÇİMİ veya DAHA FAZLASINI YAPACAK ve BUNLARI PROGRAMA KOYACAKTIR.                                                                                                                                                                                                                                   

BU EĞİTİM SÜRESİ İÇERİSİNDE, ARA ELEMANLARI ve İŞYERİ SAHİBLERİNİ, YETİŞTİRMİŞ  OLUYORUZ. “USTA”; Her öğrenciye kısa; fakat hayata dönük eğitim verilecek ve bu eğitimin sonunda mezunlar: Tornacı, tesfiyeci, motorcu, sobacı, oto elektrikçisi, kabortacı, terzi, nakışçı, dikişçi, hattat,  keresteci, kontrapilakçı, marangöz, oymacı, mobilyacı, tasarımcı, desinatör, BİLİŞİMCİ, BİLGİSAYAR TAMİRCİSİ, BİLGİSAYAR PROGRAMCISI, TASARIMCI,... vb. mesleklerin USTASI olarak yetiştirilmiş olacaktır.

Burada alınan eğitimin birinci yılında, Bütün Meslekler, ‘Hayata Dönük Eğitim’ verilecektir.

Eğitimin ikinci ve üçüncü yılında, öğrenci tarafından tercih edilen, Mesleğin Eğitimi verilecektir.

Eğitimin her zaman önü açık olacak; ve bir bölümden başka bölüme geçişler, her zaman sınavla, yetenekle, bilgi ölçümü, kabiliyet, kabiliyete dayalı olarak ilgili komisyonlarca tam br insiyatif kullanımı; veya isteğe bağlılık gibi, kıriterlerden biri; veya birkaçı kullanılabilecek; sınavlar aynı yıl içinde, altı dönemde,  zaman uzatımı, zaman kaybı olmadan sağlanacaktır.

İsteyenler buradan şartları yerine getirmek kaydıyla bir kaç bölümde birden, okuyabilecek ve isterlerse hemen hayata atılabilmeyi sağlayan diplomalarını alabileceklerdir. Bunlar, yine isterlerse, okullarından bir yüksek eğitime geçiş yapabilecekler; fakat bütün öğrenciler, bu temel eğitimi mutlaka alacaklardır. Yine bu eğitimde de sınırlama olmayıp, bir kaç dalda eğitim alabilme fırsatının önü, isteyen öğrenciler ve kabiliyetliler için her zaman açık tutulacaktır.

Öğrencilerin OKUMA, BİLGİ EDİNME, KAABİLİYETİNİ ve MAHARETİNİ GÖSTERME KONUSUNDAKİ ÖNÜ, HER ZAMAN AÇIK TUTULACAK, (öğrenmeyi, bilgi edinmeyi, öğrenciyi kısıtlayan engeller)   hiç bir sınırlama olmaksızın ortadan kalldırılacaktır.

BÖYLECE, BÜTÜN VATANDAŞLARIMIZ SOSYAL GÜVENCE ALTINDA OLACAK, HİÇBİR GENCİMİZ, İŞSİZ KALMA KORKUSU DUYMADAN, KENDİNE, DEVLETİNE İÇİNDE YAŞADIĞI TOPLUMA GÜVENLE, GELECEĞE HUZUR İÇİNDE BAKARAK GİRECEKTİR.

Burasını bitirenlerden isteyenler MESLEKLERİNİ YAPACAKLAR, tahsillerine devam etmek isteyenler ise bir üst birim olan önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2)’ ye geçişleri bir kaç dal, branş  veya dalların hepsi yazılarak okulun kuracağı bir komisyon tarafından sağlanacaktır. 

Örneğin:“A öğrencinin, kabiliyeti torna tesfiye, motor, demir işletmeciliği, metal ve döküm işletmecileri, tasarımcılık, bahçe ziraatı, et ve süt ürünleri, tarım ve bitki işletmeciliği, programcılık, robot yapımı, otokent programları, elektrik, elektronik, bilgisayar işltmeciliği…vb. konusunda yükseğine devam etmeye yeteneklidir.” şeklinde önerisi diplomaya yazılı olabileceği gibi; ilgili branşlar; veya bütün branşları yapmaya kabiliyetlidir. Şeklinde de tavsiyede bulunup, ellerine diplomaları teslim edilecektir.

Bunlara bu bölümlerdenbirini; veya bir kaçını bitirdiklerine dair diplomaları verilecektir.  Böylece bir kaç mesleği birden öğrenerek bu bölümlerden diploma alan gençlerin  iş bulamama, işsiz kalma gibi sıkıntısı ve korkusu olmayacak; işletmelerin hemen hepsi de ara ve teknik eleman bulamama sıkıntsından tamamen kurtulacaktır.

 

3)önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2)

 

(5) İlkokul (5+ 3) =8 Ortaokul ; (8 +3) =11 İlk Meslek (Lise) (11+2) =13 Orta Meslek (Önlisan); 13+3=16, Meslek Edindirme 2, 16+3=19

önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2)’ ye Başlama Yaşı:16

Eğitim süresi: (10+1+2=13) Yılın sonunda (Gencin ortalama yaşı tahminen 18-19-20-21’e gelmiş oluyor):

Spor Öğretmenliği, JUDO, KARATE, KUNG-FU, Taek Won-DO, ATLETİZM, FOTBOL, BASKETBOL, VOLEYBOL, Folklor Öğretmenliği (Halk Bilimi), Dinbilgisi Öğretmenliği ve Cami İmamları,  ilkokul Öğretmenliği, Astsubaylık, Polislik, Zabıtalık, Başkatiplik, Her Branş Hemşirelik, Ebelik, Çevre Sağlığı, Rotgen, Laboratuar, Narkozcu, Sağlık Memurluğu, Diş Tekniksyenliği, Eczacılar, Dişçiler, Protezciler ...vb meslek sahipleri bu eğitim sonunda çıkacaktır.

‘Birinci Yıl,Bütün Meslekler, Hayata Dönük Eğitim’, ikinci yıl, seçilen mesleğin gerektirdiği  eğitim; ve seçilen İKİ, YABANCI DİL  yazabilecek ve konuşabilecek düzeyde öğretilecektir.    

Birinci Yıl Bütün Meslekler, istemeyenler için, arzu ettiği,  tercih doğrultusunda, derslerden biri veya bir kaçını birlikte (sınırlama olmaksızın) ikinci sene ise, ayrıldıkları ve meslek sahibi olmak istedikleri dallar, konusundaki eğitimi alacaklardır. Yine bunda da sınırlama olmayıp başarı, zeka ve kabiliyet ölçüsünde bir kaç dalda birden eğitim alabilme fırsatının önü, her zaman açık tutulacaktır. Bu eğitimler aralıksız GECE ve GÜNDÜZ  sınırlama olmaksızın iklim ve mevsim özelliklerine bağlı olarak da ayarlamalar yapılarak günün her saatinde EĞİTİM yapılacaktır.

Bunlara, bu bölümlerden birini veya bir kaçını bitirdiklerine dair diplomaları verilecektir. 

BÖYLECE, BÜTÜN GENCİMİZ, BİR KAÇ DALDA MESLEK SAHİBİ OLACAKTIR.

4) LİSANS EĞİTİMİ: 16+3=19                                                                   19+3=22

 İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 13+2=15 Yılın sonunda (Gencin ortalama yaşı tahminen 20-21-22-23’ye gelmiş oluyor) Branj Öğretmenleri, Fizik, Kimyagerler, Biyologlar, Mühendisler, Avukatlar, Tarihçiler, Coğrafyacılar, Edebiyatçılar, Matematikçiler, Pisikoloğlar, Müftüler, Büyükşehir İmamları...vb bu eğitime devam edenler arasından yetişip hayata atılabileceklerdir.)

5) UZMANLIK EĞİTİMİ:  19+3=22                                                                      22+3=25

İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 15+2=17 Yılın sonunda (Gencin Ortalama yaşı tahminen 22-23-24-25’e gelmiş oluyor. Eğitimlerine devam edenler arasından, (Yüksek Mühendistler, Yüksek Kimyagerler, Yüksek İslâm Enstitüleri(Uzmanları) Yüksek Lisanslılar, (UZMANLAR KADROSU) ...vb bu eğitime devam edenler arasından yetişip hayata atılacaklardır.)

6) Doktora eğitimi22+3=25                                                              25+3=28

İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 17+2=19 Yılın sonunda (Gencin Ortalama yaşı tahminen 24-25-26-27’ye gelmiş oluyor. Eğitimlerine devam edenler arasından, GENÇ Doktoralı bir kesim ortaya çıkacaktır.  

7) DOÇENTLİK EĞİTİMİ:  25+3=28                                                        28+3=31

İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 19+2=21 Yılın sonunda Gencin Ortalama yaşı tahminen 26-27-28-29-30’a gelmiş oluyor. Eğitimlerine devam edenler arasından, GENÇ DOÇENTLER kesimi ortaya çıkacaktır.

8) PROFESSÖRLÜK EĞİTİMİ: 28+3=31                                                 31+3=34

İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 21+2=23 Yılın sonunda (Gencin Ortalama yaşı tahminen 28-29-30-31-32’ye gelmiş oluyor Eğitimlerine devam edenler arasından GENÇ PROFESSÖRLER ortaya çıkacaktır. 

Bütün bu eğitimlerde ünvanlara geçmede “ÖNLİSANS, LİSANS, YÜKSEK LİSANS, DOKTORA, DOÇENTLİK, PROFESSÖRLÜK” gibi ünvanlar sınırlama, kısıtlama, zaman kaybı, zaman unsuruna bağlı, kısıtlamalar ve engelemeler olmadan, ZEKÂ, KABİLİYET, YETENEK, BİLGİLER, ÇALIŞMA SAHASINDA GÖSTERİLEN PERFORMANS, alan üzerinde yapılmış çalışmalar ÖLÇÜ OLARAK ALINACAĞINDAN SÜRESİ GELMEDEN, SÜRESİ DOLMADAN DA BİR ÜST ÜNVANLARA GEÇMEK” (Uzman, Doktor, Doçent, Profesör) olabilmek, olabilmenin yolu her zaman ve her şartta açık tutularak, ilgili kişinin talebiyle veya komisyon üyelerinin tavsiyesi ile bunun için hemen, anında oluşturulacak bir komisyon ile ünvanlar kazandırılmış, mesleğe geçiş sağlanmış, gerçekleştirilmiş, ilgili diploma verilmiş  olacaktır.

Ayrıca bilgili ve zeki gençlerin önü her zaman açık olacak, iki üç hatta daha fazla eğitim bölümlerine kaydolma, aynı anda bir çok okulda, dalda okuma fırsatı “devam mecburiyeti olmaksızın”, sınav verme gibi ...vb eğitimleri aynı anda yapabilecek, hiçbir süreyi, yılı ve sınav tarihlerini beklemeksizin; ve yaş sınırı olmaksızın  “mesleğin özelliğine bağlı olarak yazılı, sözlü, uygulamalı,” sınavlardan birine veya birkaçına tabi tutularak, sınav vererek ünvanlara yükselme, yeni meslek, meslekler  edinebilme imkanının önü açık olacak ve bütün sınırlamalar, engeller kaldırılacaktır. Bahsedilen konularla ilgili yazılı talimatlar ve maddeler, yorumlar ve kanaatler yok ise ilgili KOMİSYON İNSİYATİF KULLANMADA TAMAMEN SERBEST OLACAKTIR.

İLK, ORTA, Temel Bilgiler,                          YIL: 5+3=  8           Ortaokul

LİSE, Meslek Edindirme (1),                                      YIL:   8+3=11          Lise, İlk Meslek

önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2),YIL: 11+3=14        Orta Meslek

LİSANS EĞİTİMİ,                                                     YIL: 14+3=17          Yüksek Meslek

UZMANLIK EĞİTİMİ,                                             YIL: 17+3=21          Uzman

Doktora eğitimi,                                              YIL: 20+3=22          Doktor

DOÇENTLİK EĞİTİMİ,                                           YIL: 22+3=24          Doçent

PROFESSÖRLÜK EĞİTİMİ                                   YIL: 24+3=26          Proffesör

Her kişiye istediği mesleklerinden birine atlayabilme; kariyer ve ünvan elde edebilme şansı ve imkanı tanınacaktır.

Bu hayata dönük eğitimin dışında, üniversitelerdeki fazladan olan yıl sayısı tamamen kaldırılacaktır. GENÇLİK YILLARI OLUMLU YÖNDE DEĞERLENDİRİLECEKTİR.

Örneğin:Diş Hekimliğinde 4 yıl liseden sonra 1 sene İngilizce hazırlık 5 yıl diş hekimliği(çok mantıksız ve akla aykırı bir durum) hangi bölümü olursa olsun altı ayda diş tekniksyeni yetiştiren kurslar var. Bunların hepsi de Diş Tekniksyeni oluyor ve her diş hekiminin yanında da fevkalâde çalışıp para kazanabiliyorlar. Peki o zaman Diş Doktoru yapmak için bir gencimizi, niçin 1+5= 6 yıl okuıtuyoruz? Gençlerin heba olan enerjilerine ve yıllarına yazık değil mi?… Verilen emeğe, heder olan en verimli yıllara ve kaybolan gençliklerine yazık mı?!..

Bunlar branşlaşırırken de birinci yıl genel dersler, bölümlerin bütün dersleri, ikinci yıl seçilen bıranşla ilgili dersler ve uygulamalar verilerek (Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi, Endodonti, Ortodonti Pedodonti,Periodontoloji, Protetik Diş Tedavisi )Üniversitelerimizde gençlere bu kadar uzun tahsil ettirme yerine, iki üç yıllık Meslek Edindirme, Enstitüler,  dört yıllık Akademiler, Üniversite ve Fakültelerle hayata hazır hale getirilmelidir. Dört yıllın dışında buralarda ise sadece ünvanları UZMAN, DOKTOR, DOÇENT, PROFFESÖR, ORDÜNARYÜS PROFFESÖR ÜNVANLI KİŞİLER ÇIKABİLECEKTİR.

Her branş için angarya eğitime bir son verilecektir. 

Okullardan daha fazla mevcutlu Dershaneler, beklemeksizin Özel Okul olmalı; ve bunlar, okul gibi uygun ortamlara dönüştürülmeli. öğrencilerinin öğretmeni seçme öğretmenini değiştirme HAK veÖZGÜRLÜĞÜ olduğu sisteme geçilmelidir.

Sadece din eğitimi veren, okullar olmalı. Ayrıca TEMEL EĞİTİMDE Dini İslâm olanlar için, İslâm Dini MECBURÎ DERS olarak okutulmalı ve TEMEL İSLÂMÎ BİLGİLER TAM OLARAK öğretilmelidir. 

DİN EĞİTİMİNDE: İnsanı ve Aklı hesaba katmayan hiçbir din eğitimi verilmemeli, Kuran’ın zorlaştırıcı değil, kolaylaştırıcı, Hurafe değil AKIL dini olduğu öğretilerek: Onlara Allah ve din sevgisi  benimsetilecekltir. Haramıhelâli , Hakk’ı batılı, faydalı ve zararlıyı, doğruyu yanlışı, aletliliği, zulmü, ölümü ve ölüm ötesinde hesaba çekilme şuur ve inancını, iyiyi, doğruyu, güzeli, güzelliklerden zevk almasını, güzel bakmasını, güzel görmesini, güzellik sevgisini, güzelliğe değer vermesini bilen nesiller yetiştirecektir. Çirkinliğin, bayağılığın, iğrençliğin, alçaklığın, kötü olduğunu öğrenmek zorundayız.

ZERRE KADAR İYİLİK ve KÖTÜLÜĞÜN BİR GÜN KARŞILARINA ÇIKABİLECEĞİNİ ÖĞRETMELİYİZ.

MİLLETİMİZİN NECİP BİR MİLLET OLDUĞUNU, DÜNYAYA GELİŞ GAYEMİZİ, BU DÜNYADAKİ GÖREVLERİMİZİ, ONLARA BİRER YAŞANMASI GEREKEN HAYAT TARZI  ve  BİRER İDEAL OLARAK AKTARMALIYIZ. BUNDAN SONRA HUZUR ve GÜVEN TOPLUMU OLARAK, BARIŞ ve SÜKUNET İÇERİSİNDE  YAŞAMAYA BAŞLAYACAĞIZ..

Bu eğitimlerin hiç birindeyaş sınırlaması olmayıp, her yaştaki kişiye eğitim hizmeti açık tutulacaktır. Mesleğe başlayanlar için AHİLİK Teşkilatı gibi her mesleğin bir Meslek Kuruluşu olacak, mesleğe başlayanların kaydı buralarda tutulacak ve bu mesleğin mensubu buranın tabii bir üyesi olacaktır. Böylece meslek mensuplarının, meslek hatalarının cezası, meslekten men etme, diplomaların ellerinden alınması gibi hususları bu işi yapan, meslek kuruluşu gerçekleştirecektir. Böylece hiç bir meslek erbabı ve hiç bir vatandaş mağdur olmayacaktır. Suçlu bulunanlar da ilgili meslek kuruluşları tarafından mesleğe bir daha geri dönmemek üzere (durumuna ve hatanın özelliğine bağlı) mesleklerinden men edilebilecektir. Böylece konuyla ilgili bilgisi olmadığı halde ilgisiz kişilerin meslek mensuplarına, haksız ve usulsüz olarak ceza önermesinin de önüne geçilmiş olacaktır.

GENÇLERİMİZİN GAYESİ ve TOPYEKÜN İDEALİMİZ ŞÖYLE OLACAKTIR:

İlÂhİ kELİmetullahi, yeryüzünde hakim kIlmak GEREKLİLİĞİNE;   

KendiLERİNİ allah’ın yeryüzündeki halifesi olarak görmeSİNE;   

Dünyanın yer küresİNİN(“KürRe-İ arz), bİr İNSANA YETMEYECEK KADAR dar olduğunA;

yedİ İklİm vedİğer toprakların, TEK sahİbİ OLDUĞUNA; 

Allah’ın Türk mİlletİne veÜMMETİNE yardım ettİğİNE İNANMAK,

ATALARIMIZ GİBİ, Yeryüzünün İDARESİNİN KENDİLERİNE ALLAH TARAFINDAN VERİLDİĞİNE İNANMAK.

YÜKSEK İDEAL:“DAHA DENİZ, DAHA IRMAK, GÖK ÇADIRIMIZ GÜNEŞ MIZRAĞIMIZ OLMALI” DİYECEK KADAR CESUR ve İDEALİST;

Dünyanın Tek bir Hakana yetmeyecek kadar dar olduğunan vebunu her hareketiyle İspat eden ülkü erleri olarak yetişeceklerdir.

ÜÇRET DAĞILIMI

ASGARİ ÜÇRET İlkokul mezunları için EN AZ, ÜÇ MİLYON TÜRK LİRASI OLARAK BAŞLAMALI; BUNDAN SONRA HER TAHSİL YILINA 500.TL EKLENEREK DEVAM EDİLEREK MAAŞ MİKTARI BELİRLENMELİDİR. ÜÇRET ADALETSİZLİĞİNE SON VERİLEREK İNSANLARIMIZN İNSAN GİBİ YAŞAMASI  SAĞLANMALIDIR.

İLK ÖĞRETİM MEZUNU 3.000TL Orta Öğretim üç yıl olunca 3000+750=3.750; Lise mezunu 3000+750+750= 4.500TL böylece tahsil durumuna gore, liyakat ve kariyer durumlarına gore her yıla artışlar yapılarak en yüksek devlet memuru maaşı 50.000TL’ye kadar uzanmalıdır. Şimdiki gibi kıstasların dışında dengesiz ve fazla maaş alan memurlar olmamalıdır.

Tahsil durumlarına göre belirlenen kıstaslar çerçevesinde ilk başlayış derecelerinde aldıkları maaş bundan başlayacak, her artan  kademe için 500TL her artan derece için ise 1000TL ilaveler yapılacaktır.

İLK, ORTA, Temel Bilgiler,                       YIL:              5+3=  8           Ortaokul             3.750

LİSE, Meslek Edindirme (1),                       YIL:   8+3=11          Lise, İlk Meslek 4.500

önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2),YIL:11+3=14      Orta Meslek        5.250

LİSANS EĞİTİMİ,                                                  YIL: 14+3=17          Yüksek Meslek   6.000

UZMANLIK EĞİTİMİ,                                          YIL: 17+3=21          Uzman                6.750

Doktora eğitimi,                                           YIL: 20+3=22          Doktor                7.500

DOÇENTLİK EĞİTİMİ,                                        YIL: 22+3=24          Doçent                             8.250

PROFESSÖRLÜK EĞİTİMİ                                 YIL: 24+3=26          Proffesör             9.000

SİYASETÇİLER

Tahsil durumlarına göre yukarıdaki kıstaslar çerçevesinde maaş alacaktır.

MUHTAR 10.000TL                                                         

HER DERECEDEKİ İLÇE BAŞKANI 20.000TL

İL ENCÜMEN ÜYELERİ OTURUM BAŞINA 2.000

HER DERECEDEKİ İLÇE BELEDİYE BAŞKANI 30.000TL

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI 50.000TL

MİLLETVEKİLİ, TAHSİL DURUMUNA GÖRE En Alt Tahsiliye 100.000TL; YAPILAN TAHSİLİN diğer, her yılına 5.000.TL ilave yapılarak maaş verilecektir.

 

MİLLETVEKİLLERİNİN ALACAĞI MAAŞ

İLK ORTA TEMEL BİLGİLER EĞİTİMLİ  MİLLETVEKİLİ        : 100.000.TL 

LİSE, EĞİTİMLİMİLLETVEKİLİ                                                       : 115.000.TL 

önlisans eğitimLiMİLLETVEKİLİ                                             : 125.000.TL 

LİSANS EĞİTİMLİ MİLLETVEKİLİ                                                   : 135.000.TL              

UZMANLIK EĞİTİMLİ MİLLETVEKİLİ                                           : 145.000.TL,                          

Doktora eğitimLiMİLLETVEKİLİ                                             : 165.000.TL               

DOÇENTLİK EĞİTİMLİ MİLLETVEKİLİ                                         : 185.000.TL               

PROFESSÖRLÜK EĞİTİMLİ  MİLLETVEKİLİ                               : 215.000.TL                           

Her bir çalışana her ay her çocuk için 1.000TL çocuk parası,

Her iş yerinde çalışanın getireceği yeniliğe, buluşa yeni düşünceye 20.000TL

Akademik kariyer yapanlaraAkademik Komisyondan Geçmiş yazdığı her makale başına 50.000 TL. Her yazdığı kitap başına 250.000TL;

Kimsenin bilmediği, duymadığı insanlığa, ilme, teknolojiye, fayda sağlayacak yeni buluş gerçekleştirenlere, her gerçekleştirdiği yeni buluş başına: 1.000.000TL gayretlilik (başarı) ödülü verilecektir.

Kamuda Çalışan İşçi ve Çalışan Memurlara tahsil, kariyer, liyakat ve başarı durumları dikkate alınarak maaş ödenecektir. (İlgili Dereceler ve Maaşlar Aşağıda Belirtilmiştir.)

Eğer ülkenizi seviyorsanız, eğer bu halkı seviyorsanız, bu millet evlatlarını hastalıklı toplum olmaktan sizler kurtarabilirsiniz.

Var mısınız dediklerimi uygulamaya?..

Hep birlikte yeni bir millet oluşturmaya?..

Var mısınız uykunuza kıymaya, rahatınıza dur demeye, yorulmamaya, dinlenmemeye?...

Var mısınız bu necip millete hizmete?!

Cevabınız “Evet!” ise millet sizi bekliyor.

Bahtınız açık, yolunuz aydınlık olsun…

DERECELERE GÖRE KAMUDA ÇALIŞANLARIN MAAŞ DAĞILIMI

Derece 15/1 Kademe

 

15/2 Kademe

 

15/3 Kademe

Maaş

2.000Maaş

 

2.500Maaş

 

3.000Maaş

4.000

14/1

 

14/2

 

14/3

 

4.000

 

4.500

 

5.000

6.000

13/1

 

13/2

 

13/3

 

6.000

 

6.500

 

7.000

8.000

12/1

 

12/2

 

12/3

 

8.000

 

8.500

 

9.000

10.000

11/1

 

11/2

 

11/1

 

10.000

 

10.500

 

11.000

12.000

10/1

 

10/2

 

10/3

 

12.000

 

12500

 

13.000

14.000

9/1

 

9/2

 

9/3

 

14.000

 

14.500

 

15.000

16.000

8/1

 

8/2

 

8/3

 

16.000

 

16.500

 

17.000

18.000

7/1

 

7/2

 

7/3

 

18.000

 

18.500

 

19.000

20.000

6/1

 

6/2

 

6/3

 

20.000

 

20.500

 

21.000

22.000

5/1

 

5/2

 

5/3

 

22.000

 

22.500

 

23.000

24.000

4/1

 

4/2

 

4/3

 

24.000

 

24500

 

25000

26.000

3/1

 

3/2

 

3/3

 

26000

 

26500

 

27000

28.000

2/1

 

2/2

 

2/3

 

28.000

 

28.500

 

29.000

30.000

1/1

 

1/2

 

1/3

1/4 Kademe Maaş

30.000

 

30.500

 

31.000

32.000 

             

 

1/4 gelmiş 40 yıllık devlet memuru ve işçisialmış olduğu en yüksek maaştan emekli olacak ve bu maaşından kesinti yapılmayacaktır. Kamuda çalışan memur ve işçilerin çıplak maaşlarının elegeçen toplamlarının en yükseği  50.000TL’yı geçemeyecektir.  İkramiye, ödül, çocuk parası …vb hariç tutulacaktır.

BÜROKRATLARIN ALACAĞI MAAŞ

En Küçük Bürokrat, Şef olacak; ve en az Dört Yıllık Yüksek Okul, Lisans Mezunu olabilenlerden devlet kademesinde beş yılını tamamlayanlar arasından LİYAKAT, KARİYER, GAYRET, ÇALIŞMA AZMİ, İLERİYİ GÖRME, ÜRETME, PİLANLAMA, YÖNETME UZAK HEDEFLERİ SEZEBİLME, DÜRÜSTLÜK, AHLÂK ANLAYIŞI GİBİ  YETENEĞİ bulunanlar arasından çalışma arkadaşları, personel tarfından OY ÇOKLUĞU veya OYBİRLİĞİ ile seçilecektir. 

Atama usulü, çok önemli makamlarda MİT, Merkez Bankası Başkanı, TRT Gn. Md. Emniyet Gen. Müdürleri  vb. ise başta bulunan Hükümetler Tarafından atama yoluyla yapılabilecektir. 

Şef                                                                                                                : 20.000. TL

Şb. Müdür Yardımcısı                                                                                : 25.000. TL  

Şb.Müdürü                                                                                                  : 30.000. TL  

Daire Başkanı                                                                                              : 35.000. TL

Genel Müdür Yardımcısı                                                                           : 40.000. TL

Genel Müdür                                                                                               : 45.000. TL

Müsteşar Yardımcısı                                                                                              : 50.000. TL

Müsteşar                                                                                                      : 55.000. TL,

BAKAN         En düşük tahsil seviyesindeki Bakan                                : 120.000TL

Burada belirtilen, şu ünvanlar LUZUMSUZ, ANGARYA, “BÜROKRATİK BİR ENGEL” TEŞKİL ETMEKTE OLUP, DEVLETE YÜKTÜR, kaldırılmalıdır. Bürokrasiyi azaltmak ve devlette işleri çabuklaştırmak açısından  (Şb. Müdür Yardımcısı,         Şb.Müdürü, Genel Müdür Yardımcısı, Müsteşar Yardımcısı) gibi görevler kaldırılmalıdır.

Diğer Bakanların Alacağı Maaş

İLK ORTA TEMEL BİLGİLER EĞİTİMLİ   BAKAN                                   : 120.000.TL

LİSE, EĞİTİMLİ                                                 BAKAN                                    : 135.000.TL   

önlisans eğitimLi                                      BAKAN                                    : 145.000.TL 

LİSANS EĞİTİMLİ                                                        BAKAN                                   : 155.000.TL    

UZMANLIK EĞİTİMLİ                                    BAKAN                        : 165.000.TL  

Doktora eğitimLi                                      BAKAN                        : 185.000.TL  

DOÇENTLİK EĞİTİMLİ                                  BAKAN                         : 205.000.TL              

PROFESSÖRLÜK EĞİTİMLİ                           BAKAN                                  : 235.000.TL

 

Web Sayfası ve Bloklarım:

https://picasaweb.google.com/home

http://abdullahcagrelgun.blogspot.com/;

http://tr-tr.facebook.com/;

http://cagrielgun.blogspot.com/ ;

http://gruplar.antoloji.com/turk-dili-ve-edebiyati-sevgisi/mesaj-868821083/;

http://www.hikayeler.net/yazarlar/10118/abdullah-cagri-elgun/yazilar-1/;

http://hikayeler.net/uye-yonetim/istatistikler/yazilar.asp

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 65
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 457
Kayıt tarihi
: 27.09.10
 
 

Abdullah (Çağrı) ELGÜN HAYATI HAKKINDA BİLGİLER Kayseri’de dünyaya geldi. Kayseri Atatürk İlkokul..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster