Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '08

 
Kategori
Deneme
 

Eğitimi liderlere verelim lider olalım

Lider; insanı motive eden, cesaretlendiren, çalışma arkadaşlarına değer veren, konuşmasını bilen, vakti nakde çeviren özelliklere sahip insanlardır. Eğitim kurumlarında en çok yetkiye sahip olan kişi okul müdürleridir. Düşünüyorum da; gördüğüm ve duyduğum hatta izlenimlerim sonucunda okul müdürlerinin çoğu genellikle birilerine yalakalık yapmaya çalışan, öğrencinin görüş ve düşüncelerine çok uzak ve yüksekten bakan, öğrenciyi anlamak istemeyen, kendisini haklı gören ve istediğini yaptırtan kişiler olmuş.


Okul müdürleri okulun liderleri değiller midir? Peki saydığım özelliklere niçin sahip değiller? Öğrenci sorunu okul müdürüne götürür. Okul müdürü ben bir şey yapamam der, öğrenci sorunu mili eğitim müdürlüğündeki öğrenci ile ilgili müdüre götürür, müdür devlet sizi sizden daha iyi düşünüyor der. Ve üstüne kaymaklıca azar- pezer işitir, üstüne duyduğu tehditler de cabası,


Sonra sayın fosilleşmiş okul idarelerinin söylediği sözler;


Ne var bu devirde öğrenci olmaya?


Bu imkânlara ben sahip olsaydım ben daha iyisini yapardım


Bir öğrenci hakkını savunmaya başladığındaysa;

Şu saygısızın yaptığına bak. Biz böyle miydik öğrencilik yıllarımızda?


Yani anlayacağınız bir devletin hukuk yapısı, sağlık yapısı ve eğitim yapısı çok sağlam olmalı, yapılarının sağlam olması gerektiği gibi devletin bu yapıları emanet ettiği kişiler de sağlam olmalı ve liderlik özelliklerini taşımalılar dayı oğlu , amca kızı muhabbeti bitmeli artık.


Bir kişi bile haksızlığa uğramamalı, bir kişi sağlık hakkından , eğitim hakkından mahrum olmamalı.


Biz nasıl bir ülkede yaşıyoruz Allah aşkına yoksul adamcağız sırf parası yok diye hastanelerde sürünüyor. Bir kadıncağız yıllardır boşanmak istediği anlaşamadığı kocasından ayrılamıyor neden çünkü; kocasının akrabası sözünü geçiren bir hukukçu. Bunlar nedir böyle dostlar?


Bunlar neden böyle =eğitim


Eğitimin başına da sen geçer liderlik özelliklerine sahip olmayan, insana saygısı kalmamış kişileri sırf birileri hatır gönül koymasın diye müdürlük sıfatını verirsen eğitim de yoldan çıkar insanlar da.

zarife

 
Toplam blog
: 21
: 411
Kayıt tarihi
: 21.09.06
 
 

Çalışmayı ve okumayı seviyorum. Uyumayı sevmiyorum. Herşeyi bilmek istiyorum. Bütün insanları tanıma..