Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '08

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimin açmazı dershanelere önerge

Eğitimin açmazı dershanelere önerge
 

Türkiye’de eğitim sisteminin açmazlarının bir sonucu olarak ortaya çıkan özel dershanelerin varlığı, bunların eğitime, öğrencilere ve eğitimcilere etkilerinin belirlenmesi amacıyla Meclis Araştırması açılması istendi.

Dershane sisteminin öğrenci kadar öğretmen açısından da birçok sorunu barındırdığı kaydedilen önergede, "Okullarda çalışan öğretmenlerle, getireceği öğrenci sayısına göre pazarlık yapılmakta, yeni mezun öğretmenleri sigortasız, asgari ücretle çalışmaktadır. Öğretmenler, eğitimci kimliklerinin dışına itilmektedir" denildi.

Mevcut eğitim sisteminin sınav ve dershaneler açısından acil düzenlemelere ihtiyacı olduğuna işaret edilen önergede, "Milli Eğitim Bakanlığının bunu fark etmek bir yana, öğrencilerin dershane tişörtü ve kupasıyla reklam malzemesi olmasını engelleyecek yasal bir çalışma yapmaktan bile uzak olduğu" ileri sürüldü.

Önergede, "Cemaat dershaneleri öğrencileri ders çalıştırdıkları kandırmacısıyla kamplara almakta, öğrencide psikolojik ve sosyal açıdan telafisi mümkün olmayacak şekilde bozulmalara neden olmakta" görüşü ifade edildi. Dershanelerde eğitim verildiğinin söylenemeyeceği belirtilen önergede, seçeneklere indirgenmiş bilgi yığınlarını öğrencilere ezberletmenin başarı olamayacağı bildirildi.

 
Toplam blog
: 11
: 2355
Kayıt tarihi
: 02.09.07
 
 

Özgür Ayhan Özkaynak, eğitimci olarak birçok faaliyette bulunmuştur. TED Mersin Koleji ve İDV Öze..