Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '16

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimin amacı

Eğitimin amacı
 

Öğretmeli miyiz? Öğrenmeli mi?


Eğitimin çeşitli tanımları yapılır. İdealizme, realizme, natüralizme, pragmatizme göre farklı yaklaşımlar olsa da amaç insanı değiştirmek dönüştürmektir. Eğitim konusu insanların toplu ve kalıcı yerleşimiyle birlikte tartışılmaya sürekli değişimlere uğramaya zamana göre karşı çıkışlara sahne olmuştur. Ama eğitmek işi  hep devam etmiştir. Bu gün bilimin gelişme süreciyle ,insanın genetik yapısının öğrenilmesinde ki ilerleme ,insan beyninin çalışması ile ilgili yeni tespitler eğitim konusunu da yeniden tartışmaya açmıştır. İnsanın kendisine uyumlu doğayla barışık yaşayabileceği kendini sürekli yenileyecek hayat boyu öğrenmeye açık olabileceği bir eğitim çağımızın tartıştığı bir eğitimdir.

Beş yaşında okul hayatına başlayan bir çocuğu hangi zamana , nasıl bir öğrenimle değiştirip dönüştüreceğiz. Yaşadığımız bu zamana göre mi? Yoksa bu çocukların yirmi yıl sonra çalışma hayatı ve karar verme mekanizmalarına gelecekleri zamana göre mi? Günümüze göre belirleyeceğimiz bazı hedefler yirmi yıl sonra anlamını yitirmiş olabilirler. ’’Bir Çocuğu kendi zamanınızla sınırlamayın, çünkü o başka bir devirde doğdu’’(Robindranath Tagore) evet ve başka bir devirde yaşayacak. Zamanının ötesini hedefleyen toplumlar gelecek çağın insanını yetiştirebilirler.

Rönesans (Yeniden Doğuş) eğitim çağını başlatmıştır. Eğitimde köklü değişikler gerçekleşmeye başlamış, düşüncenin sanatın , bilimin önü açılarak bu gün ki bilgi çağının oluşmasının eğitimle alt yapısını oluşturmuştur. Bilginin özgür bir ortamda geliştiği, katıldığı her nesnenin değerini artırdığı görülmüştür.(Ayni miktardaki plastikle kova da, otomobil parçası da, tıbbi malzemede yapılır fakat hepsinin değeri farklıdır bu fark ona katılan bilgiyle ilgilidir.)

Eğitimin amacı bilgiye bilime ve sevgiye dayanmalıdır. Eğitim sevgiyle birlikte olmalı sevgiyle başlamalıdır. Eğitim gücünü sevgiden alırken sevginin yeşermesini sağlayacak olan özgür ortam oluşturulmalıdır. ’’Bilgisiz sevgi güçsüzdür, Sevgisiz bilgi ise yıkıcıdır’’(B.Russel)

 
Toplam blog
: 29
: 495
Kayıt tarihi
: 11.08.16
 
 

Anadolu Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ve Eğitim Bilimleri Enstitüsü Karekter ve Değerler Eğitim..