Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
362
 

Eğitimin önemli tamamlayıcıları.

Eğitimin önemli tamamlayıcıları.
 

Çağımız bilgi çağı gençlerimizi bilgi ğrenmeleri için teşvik ettik ancak bilginin kullanma şekli ve bütünü görebilme yeteneğini öğretemedik..Bilginin önemi hiçbir zaman yadsınamaz ancak bilginin kullanılma şekli öğretilmedi. Öğrencilerimize parça parça bilgiler sunduk .Sorunların çözüm bulabilmeleri için bu bilgileri bütüne yerleştirebilecek eğitimi tamamlamadık. Öğrencilerimize öğrettiğimiz bilgileri değerlendirme fırsatı vermedik. Bu fırsat ders saatlerinin daha fazla olması ile mümkündür ve eğitim sistemine bütünü görebilecek,sorunlardan çıkabilme yeneneğini öğrenecek öğrenci yetiştirmek zorundayız.
Öğrencilerimizin gözleme,eleştirme,düşünme,merak ve bu merakı ifade edebilme yeteneğini geliştirmeyi yapmadık.
Öğrencilerimize anlamayı öğretmedik. Anlamak için konunun özüne nasıl inilir ve merak nerede başlar,merak nasıl ortaya çıkarılır? Bu duyguları ortaya çıkarmayı başaramadık.
Öğrecilerimize bir kişi olduklarını ve kişiliklerine sahip çıkıp geliştirmeleri gerektiğini,bir topluma ait olduklarını ve o topluma sahip çıkmaları gerektiğini ,insan oldukları için insana yaraşıt özelliğe sahip olmaları gerektiğini ,yani bu üç özelliğede sahip olmak zorunda olduklarını anlatmadık. Sanki tercih yapmak zorunda olan öğrencilerin toplumda sebepsiz çatışması var gibi gözüküyor. Aslında öğrencilerimiz bu üç unsurada anı derecede tercih yapma gerekliliği hissetmeden sahip olmak zorunda olduklarını verdiğimiz eğitimden almak zorundaydılar.
Toplumda tercih yapmak zorunda olan ve sebepsizce birbirleriyle farklılaştığına inanan genç neslimizin arasındaki uzaklığa ve kopukluğada neden olmaktadır.
Toplumumuzda bu yüzden ezbere değerlendirme dediğimiz kalıplarda oluşturulmuş kişilikler,değerlendirmeler kişilerin oldukları gibi değil öğretilen gibi olmalarına sebep olmaktadır. Derslerimizde değerlendirme nasıl yapılır öğretilmelidir. Başarı kalıplardan çıkma ve yapmacık olmadan değerlendirme ile mümkündür.
Bakanlığın hazırladığı program geliştirme programında öğrencilere sorunla karşılaştıklarında çözüm yolu bulma ve çözüme gitme yolları öğretilmelidir.

Eğiim öğrencinin karar verme yeteneğini geliştirmelidir. Özgüven ve hedefi olan öğrenciler daha başarılı karar verebiliyor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3964
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster