Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '06

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimle kalkınma ilişkisi kuruldu mu?

Eğitimle kalkınma ilişkisi kuruldu mu?
 

İstikrarlı bir ekonomik büyüme için eğitim sistemi çok önemli. Neden önemli? insan kaynaklarını en verimli şekilde hazırlaması gerekmekte.. Hazırlıyor mu? Tartışılır.

Ancak şunu söyleyebiliriz; bir milyondan fazla genci üniversitelerin önüne yığıyorsa bu eğitim sistemi başarısızdır. Ayrıca, verilen mesleki kurslardan da olumlu neticeler alındığı söylenemez. Orta öğretim için İngiliz, meslek eğitimi için İrlanda modeli de kandırmacadan öteye gitmez. Sonunda yine test sistemi ile bu insanları bir yerlere gönderilmiyor mu? Yani mesleki eğitime yönlendiren bir sistemin henüz ufuklarda gözükmediği anlaşılmakta..

Aslında kalkınma ve eğitim ilişkisi bugün sıkça eleştirdiğimiz eğitimin sistemsizliğinde düğümlenmekte..

TÜSİAD'ın eğitimle ilgili bir raporu var; sonuç bölümü benim de ne anlatmak istediğime ışık tutar nitelikte:

'......Sürdürülebilir büyümenin dinamiğini verimlilik oluşturmakta. Verimlilik artışı ise bilgiye, teknolojiye ve üretime yatırım yapanların ödüllendirildiği bir sistemin oluşturulmasını gerektirmektedir.

Bireyler bazında, bilgi ve beceriyi esas alan istihdam, terfi ve ücret politikası; firmalar bazında ele alındığında, bilgiye yatırım yapanları ödüllendiren ekonomik ve sosyal ortam; ülke düzeyinde ele alındığında ise yeniliklere açık, yaratıcı ve takım çalışmasına yatkın bireyler yetiştiren bir eğitim sistemi. Türkiye'nin sürdürebilir büyüme ve kalkınma evresinde hayati önem taşımaktadır........'

Şimdi sorumuzu soralım; yaratıcı, yeniliklere açık ve takım çalışmasına yatkın bireyler test sistemleri ile ortaya çıkarılabilir mi; doğru mu yanlış mı hesabı ile hangi yetenekleri ortaya çıkarabiliriz ki!!

Bir aldatmaca içinde birbirimizi kandırmıyor muyuz?

Haklılık aramıyorum; okuyan bir toplumun bireyleri miyiz? Eğitim sistemi okumayı özendirdi mi şimdiye kadar? Şu kadar kitap okunsun diyor. Bu bir çalışmamı yani!!

Bir çaba var; görüyorum.

Bu çabayı hızlandırmak gerekiyor..

 
Toplam blog
: 41
: 1238
Kayıt tarihi
: 08.09.06
 
 

Tarihi kent Niğde'de doğdum. Ankara Üniversitesi S.B.F Basın Yayın Yüksek Okulundan mezun oldum. Ara..