Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Eğlenceli Bir İçim

Sürekli olarak gıda sektöründen bahsettiğimiz bu tatlı köşede bazen de gıdaları doğrudan etkileyen ambalaj ve ambalaj çeşitlerine yer vermeyi seviyorum biliyorsunuz. Yenilebilir ambalajlardan tutun, campetten çıkın neler neler yazmadık ki? Sürekli olarak söylediğim “ Cam sağlıktır.” cümlesini hatırlatsam belki aklınıza gelir. 

Cam ambalaj kullanımı gıda sektöründe zorlukları olan bir üretim fakat en başında dediğim gibi : Sağlık. Bu sefer ilgimi çeken bir gıda ambalajı değil, farklı bir cam tasarımı. Sanki onu görünce daha çok su ya da sıvı (asitli ya da sıcak dışında) tüketmek isteyecekmişiz gibi hissediyorum. Hatta anlatacağım şeyi ilk gördüğümde ona “Sen bir gıda ambalajı olsaydın, herkes seni satın almak isterdi Minizoo .” yorumunu yapmıştım. Karşılaştığım cam bardak, ilginç bir tasarıma sahip. Bardağın iç ve taban kısmında camdan bir figür bulunuyor. Bu figürler el yapımı camlardan oluşuyormuş. 345 cc’lik bu bardaklarda fil, balık, ayıcık, sincap, penguen, kaplumbağa, panda gibi sevimli hayvanların figürleri yer alıyor. Hayvanlı, okyanus, çiftlik olarak farklı setlerde karşımıza çıkabiliyor bu tasarımlar. Bundan yaklaşık 8-9 yıl önce bir cam müzesini gezerken de farklı tasarımlar dikkatimi çekmişti ve yapımını hayranlıkla izlemiştim, görüyorum ki hala zihnimde canlı kalmış.

Her ne kadar cam üretimi ve ambalaj olarak kullanımı sektörümüzde zor olsa da en doğrusunun bu olması gerektiğini biliyoruz. Bu tarz bir tasarımla sunulan içecekler olsa eminim tüketicinin ilgisini çok çekerdi. Tüketici bakıp geçse çocuğu “ Annnneea, babbaaa bak. “ diye bağırıp ilgisini her türlü çektirirdi. Benim gibi ruhu renkli olanlarınız için ise bu tarz tasarımlar hep zirvede. Gıda sektörünün farklı tasarımlarla renklenmesini istemek pek de hayal değil, belki zamanla görürüz.

Not: “Renkli bakış açıları her zaman kazanır.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..