Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '15

 
Kategori
Kitap
 

Eğlenceli ve rengarenk bir roman

Eğlenceli ve rengarenk bir roman
 

 
O roman, Meriç Mekik adlı bir yazarın 'Ahh Kalbim' adlı romandır.
Kitap, Doğan Kitap'ın alt kolu olan Dex Plus'tan çıkmış, ilk baskısı 2015 yılında yapılmış. Sayfa sayısı 459.
 
*
 
Ahh Kalbim son zamanlarda okuduğum en eğlenceli romanlardan biri.
Beğendim. Eğlendim. Keyiflendim. Sesli kahkahalar attım.
 
Doğrusu Meriç Mekik kimdir, tanımam, etmem. Kitabını ve kitabına Elif Şafak'ın yaptığı yorumu görünce ilgincime gitti, almalıyım dedim.
 
Elif Şafak şöyle bir yorum yapmış:
 
"Bunca moralsizlik ve şiddet ortasında bize umut veren kitaplar, ilham veren kadınlar da var." 
 
*
 
Kitabı okumaya başlayacağım gün, "Kadın sevmek, erkek sevilmek ister; bunun içinde kadın platonik aşkı severken, erkek nefret eder" başlıklı bir yazı yazmış, kadınların platonik aşka bakışından söz etmiştim; ardından bu kitabı okuyunca, yanılmadığımı anladım. Güzel bir tesadüf de oldu.
 
*
 
Kitabın arka kapağında şöyle denilmiş:
 
"Utangaç... Zeki... Deli... Dolu... Çocuklu. Sakar... Komik... Acayip platonik."
 
*
 
Kahramanımızın adı Aylin. 34 yaşında. 4 yaşında bir kızı var. Hamileyken eşinden ayrılmış. Boşanma sebebi eşinin Japon bir kızla Aylin'i aldatması. 
Aylin bir gıda firmasında pazarlama müdürüdür, pek başarılı olmasa da kendi yağında kavrulduğu bir işi vardır.
Aylin'in samimi üç arkadaşı vardı, ta üniversiteden, hâlâ sıkı fıkıdır. Çevrelerinde Aylin'e talip ayarlarlar... 
Ama Aylin, karşılaştığı bir gence sırılsıklam aşık olur, platonik aşk besler...
 
Aylin'in talipleriyle görüşmeleri nasıl geçecektir? Ailesi, arkadaşları ve iş yerindeki renkli ve maceralı hayatı nasıldır? Günbegün büyüttüğü platonik aşkı ne haldedir?
 
*
 
Roman dili, yazarın üslubu gayet iyi ve başarılı. Kolay okunur, su gibi akıcı...
 
*
 
Kitap,  sanki gazete kağıdına basılmış gibi.  459 sayfa olmasına rağmen, 300-350 sayfalık normal kitaplar gibi gözüküyor. Kitap 25 lira olmasına rağmen baskısı neden bu kadar kötü anlamadım. Dizgi ve sayfa düzeni gayet iyi, ama bakısı çok ucuz. Dex Plus'tan çıkan kitapları Doğan Kitap bu kadar kötü basıyor sandım; ama Doğan Kitap'tan çıkmış bazı kitaplarda bu gibi kalitesiz basıldığını gördüm. 'Ucuz etin suyu kara olur' diye bir halk değişi vardır, ucuza alınan şeyin kötü olacağı anlatılır bu deyişle. Doğan Kitap, galiba bu değişi de sarsmak istiyor. Kendileri en yüksek fiyatta kitap fiyatı belirleyen yayın evlerinden biri. Ama bazı baskılarındaki kalitesizlik hayal kırıklığına uğratıyor.
 
*
 
Keyifli vakit geçirmek ve damağınızda tat bırakmak için bu romanı okumalısınız.
 
-Mustafa Yıldırım - 31.12.2015
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..