Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '18

 
Kategori
Sosyoloji
 

Ego Neden Dipsiz Kuyu?

Ego Neden Dipsiz Kuyu?
 

Kendim dahil hepimiz karmaşık varlıklarız. Ego'larından bağımsızlaşamamış insanlara acırım hep.

Dipsiz bir kuyu gibidir ego! Doymak nedir bilmez. 

İster şöhret basamaklarında olsun ister ticaret kulvarında ister politikada. Eğer egonuzla barışık değilseniz vay halinize.

Hırs ve öfke gırdabına düşmüş herkes bana göre acınacak durumdadır.

Küçük egolarımız olmalıdır. O ayrı bir şey. Teknik konularda veya sanatsal konularda bir donanıma sahipseniz daha başarılı işlere imza atmanız için farklılığınızı öne çıkararak küçük egonuzu kullanmanız güzel bir şey hatta kullanmanız gerekir çünkü o ego sizi motive eder. Ama 'ben bilirimci' moduna girerseniz ve 'hep benim olsun, daha daha çok olsun' rayına girdiyseni el fatiha! sizi ben bile kurtaramam zira uçmaktasınız yakalayabilmem güç!

Küçük dağları, mahalledeki tepeleri 'ben yarattım' diyenlerdenseniz veleddalin Amin!

Kurtulma şansınız yok artık!. Yalan üzerinde kurulu ekonomik sistemin içinde kendinize yer edinmişsiniz. Damarınızdan kan akıtmaya çalışsak neredeyse yalan akacak.

Kurtulamazsınız çünkü yalanla birlikte merhamet duygusunu da yitirdiniz. Birey olma özelliğiniz zaten kaybolmuş.

Bir şansınız var toparlanabilmeniz ve törpülenebilmeniz için, o da 80'den evvel piyasa ekonomisi modeli öncesi değerlere sahip çıkmanızdan geçiyor eğer 80'den sonra bu hale gelenlerdenseniz. 80'den önce de bu halde idiyseniz hiç bir şey yapamam size. Sadece 80'den sonra bu hale gelenler için bir şansları olduğunu vurgulamak istiyorum.

O eski paylaşma duygularına kısaca insan olma donanımlarına bir uğrayın isterseniz ve bugünkü değerlerle analiz ederek kaybetmiş olduğunuz değerleri tekrar bulmaya çalışınız.

Size çalışmayınız oturunuz demiyorum asla. Çalışınız, kazanmaya devam ediniz ama kazanırken insanlık dışı uygulamalardan vaz geçiniz. Yalandan arınmaya çalışınız öncelikle.. Yalandan arındığınızda güzel duygular da arkasından gelecektir eminim. Tabi sorgulama yetisine sahipseni ve de doğruyu bulma arzusu içindeyseniz.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..