Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '14

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Egoist ebeveynler...

Egoist ebeveynler...
 

Biraz evvel televizyonda bir reklam gözüme çarptı. Hangi ürünün tanıtıldığının hatırımda kalmadığı bu reklamdaki yaşlı kadın ve sözleri beni çok etkiledi.

Yaşlı biraz da çok bilmiş tavırlı bir hanım konuşuyordu reklamda.'39 yıldır bayramın birinci gün yemeği aynı saatte hazırladığını. 3 oğlu, 3 kızı ve 8 torunun her yıl aynı saatlerde bayram yemeğine geldiklerini söyleyen yaşlı hanım sözlerine hele bir gelmesinler diye devam ediyordu.Ellerindeki  akıllı telefonları toplayıp bir tasın içinde dolaba kaldıran hanım yaptığı yemeklerin tariflerini gelinlerine vermemekle de övünüyordu. Hele bir patlıcanlı pilavı varmış. Bu arada gelinlerini de hep salata yemekle suçluyordu. Evet yanlış okumadınız. Hanımın ses tonu , tavrı gelinlerin patlıcanlı pilav yerine l salata yemekle suç işledikleri kanısını uyandırdı bende.

Patlıcanlı pilavı ben de çok severim ama salatanın, pirinç pilavi karşısındaki sağlık katsayısı tartışılmaz.

Gelelim reklamda bana batan , ters gelen olaya. Bu hanım her yıl oğulları,gelinleri ve torunlarının bayram yemeğine aynı saatlerde geldiğini söylerken bir konuyu unutuyor. Gelinlerin de aileleri , bayram yemeğine gitmek zorunda oldukları anne babaları,büyükleri yok mu?

Neden her bayram oğlan annesi öncelikle gidilen ev oluyor.Ben gençlerin ailelerini ihmal etmelerinin , onları bayramlarda ziyaret etmek yerine tatile gitmelerinin ne kadar üzücü olabileceğini tahmin ediyorum.Ama bütün yıl yoğun çalışan gençlerin bir kaç günlük tatili fırsat bilip kafayı dinlemelerinin ne kadar gerekli olduğunu da biliyorum. Ben bugün yaşlı bir insanım ama bir zamanlar da gençtim.

Egoist bir ebeveyn olarak sadece çocuklarım yanımda olsun, hep benim hayatımı renklendirsinler düşüncesi bana çok ters geliyor. Uzakta bile olsa çocuğumun mutlu, huzurlu olduğunu bilmek,yanımda mecburiyetten oflaya poflaya oturmasından daha büyük zevk veriyor bana.

Sevgi sevdiklerinin mutluluğu, huzuru ve başarısı için onlardan vazgeçebilmek değilmi?

Zaman zaman gençlerimize bu özgürlüğü çok görmeyelim.Ayrıca çocukların sadece ebeveyni biz değiliz.Evlilik durumunda edindiğimiz evlatlarımızın da bir ailesi olduğunu unutmayalım.

Egoist davranışlarla onları üzüyor ve zor duruma düşürüyoruz.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..