Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '07

 
Kategori
İnançlar
 

Egon mu engel sana?

Egon mu engel sana?
 

Dün beyaz sokaklarda yürüdüm. Olanca gücüyle kar yagiyordu buraya hic durmadan. Birden yapmam gereken isi gücü birakip sirin bir cafe bulmaliyim diye gecirdim icimden. Cantamda hikaye kitabim vardi zaten. Bir de yanina sicacik bir kahve ve belki yeni cikmis kucucuk kakaolu bir kek. Ve beni baska dünyalara götürecek olan Dogu hikayelerim..

Birden farkettim..

O an mutluydum iste..

Hayattan beklentimizin arttigi ölcude mutluluga veda etmiyor muyuz? cok ilerlemek cok basarili olmak aslinda sadece egomuza hizmet ediyor. Ben farkliyim, bu dünya beni farkedecek naralarina kandigimiz icin kosturmuyor muyuz.. olanla yetinmek cok mu yanlis.. cok mu zor.. Sen ya da ben farkli degiliz. O cok basarili olduguna inandigin insanda farkli degil..

Hayattan istedigimiz aslinda gercekten mutlu olmak mi yoksa büyümek yükselmek insanlarin saygisini kazanmak sevilmek mi.. belki de butun bunlar icimizdeki sevgi ihtiyacindan kaynaklaniyor. Daha cok calisarak saniyoruz ki mutlu olacagiz. Ama onemli bir kurali unutuyoruz.. Hayatin bir oyun oldugu gercegini. Sonra ölümlere cok üzülüyoruz. O kadar calisiyoruz cabaliyoruz ama ölüme care bulamiyoruz. Biz hayata bukadar sey vermisken, mutlulugumuzu ve huzurumuzu bile feda etmisken o pervasizca aliyordu hayatlarimizi bizden. Bu dünyada hepimizin ölecegi gercegini unutarak yasamak akillilik mi.. Oyunu ne zaman unuttuk..

Herseyi birakip, hersey yalan felsefesi arkasina saklanip yasamak duraginda da beklemiyor mutluluk treni.. Hergün kendine yeni birsey katmak bir onceki güne benzememek de yatiyor. Degisebilmeyi iceriyor ve sonuclara odaklanmadan ilerlemeyi.

Egon icin degil kendin icin calisip yasadigin zaman guclusun ve zevk aliyorsun hayattan. Bir uzmani dinlemistim zamaninda demisti ki, calisirken sonucunu dusunmeyin. isiniz yemek yapmak ev temizlemek olsa bile bunun sonucunda alacaginiz ovguleri düsünmeden sadece o isi yapin. iste o an meditasyon diyarina giriyorsun aslinda.. sadece sen ve yaptigin is var gelecekte sana kazandiracaklari yok..

Herkes bir sekilde kendi kaldirabilecegini ve hakettigini yasiyor.. Egomuz ise bagiriyor sen buralari hak etmiyorsun.. Yüksel!

Hayir.. ben tam da bir kahve sicakligini bir kek yumusakligini ve engin bir hayalgucunu hakediyorum.. sen git isine ve baska kurbanlar bul kendine..

 
Toplam blog
: 6
: 566
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi mezunuyum. Sanatsız bir hayat düşünemiyorum. Özellikle sinema ve k..