Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ehliyetim var, arabam var. Hadi kullanalım!

Ehliyetim var, arabam var. Hadi kullanalım!
 

EHLİYETİM VAR, ARABAM VAR. HADİ KULLANALIM.


1. buluşma
-Sevgili koçum ben araba kullanamam
-Hiç mi? Bunu kim diyor?
-Ne bileyim, aslında bir kere yapmıştım ama olmadı.
 -Yani senden başka kimse araba kullanamadığını söylemedi,öyle mi?
- Yok, ben söylüyorum
- Peki neyi eksik yaptın? Daha güzel olması için neler gerekirdi?
- cesaretim yoktu. Korkuyordum.-Neden sence?
- Sanırım kendimi öyle şartladım.
- Eksik olan bir şey var mıydı?
- dikkatımi bir türlü toplayamadım. Bakacak o kadar çok şey varki.
- Hmmm, peki şimdi yapıyor olsan nasıl yapardın?
- sabahın çok erken saatini tercih ederdim.
- Başka?- konsantre olurdum.
- Aslında araba nasıl kullanılır biliyorsun yani değil mi?
- Evet, bilmesine biliyorum da uygulamaya gelince olmuyor.
- Peki, bunu tekrar yapmayı denemek istermisin?
- Olabilir.
- Öyleyse elimizde araba kullanmak için neler var?
- ehliyetim var, arabam var, ...
- Peki başka ne olabilir güzel araba kullanmayı öğrenmek için?
- şimdi aklıma geldi. Siz bana yardım edebilirsiniz.
- Peki ; birisinin yardımının iyi olacağını söylediğini duydum. Benim dışımda bu kim olabilir?
-Sanırım amcamın oğlu, yada komşumuzun kızı bu konuda bana yardımcı olabilir.
-Size bu konuda yardımcı olurlarsa ne olur?
-Onların yanımda olması cesaretimi artırır. Daha rahat olurum.
-Olmazlarsa ne olur?-rahat olmam, korkumla baş başa kalırım.
- Öyleyse amcanızın oğlu veya komşunuzun kızı hangisini yardım için kullanmayı tercih edersin?
-hımmm..
- amcamın oğlu
-Peki onu nereden bulabilirsin, telefonu var mı?
-tabiki var. Ama onunda işleri yoğundur.
-size zaman ayıramayacağını mı söylüyorsunuz?
-evet- onu aramadan size zaman ayırmayacağını bilecek bir yeteneğe sahip olduğunuzu duyuyorum- aslında öyle bir yeteneğim yok. Evet onu arayıp bir sormalıyım.
-peki zamanı yoksa ne yaparsın?
-komşumuzun kızı ile görüşürüm.
-Başka?-aslında siz bu konuda bana yardım edebilirsiniz.- --
-Tamam öyleyse bir sonraki buluşmamıza kadar bu işi halledebilirmisin?
-Tamam.
2. buluşma:
- Evet, şimdi elinde neler var?
-ehliyet, araba ve siz ,….
-Güzel, işe başlamak için bunlardan başka neye ihtiyacın var?
-cesaret, konsantrasyon,
- Bunlar var mı?-Evet.
-Harika, öyleyse şimdi başlamak ister misin?
-Evet.
-Önce ne yapman gerekiyor?
-Önce arabanın aynalarını ayarlamam gerekiyor.
-ayarlamazsan ne olur?
-etrafımı göremem?
-Bunu nereden biliyorsun?
-Daha önce kinde ayarlamadan çıkmıştım.yolda perişan oldum..
-başka?
-koltuğumu ayarlamam lazım.
-Başka?
-sinyallerimin çalışıp çalışmadığını kontrol etmem lazım..
-Evet, öyleyse arabayı çalıştırmak için ne yapman gerekir?
-vitesi boşa almam gerekiyor.
-Tamam,
-Şimdi ne yapman gerekiyor?
-debriyaja basıp vitesi 1’ e alıp yavaş yavaş ayağımı debriyajdan çekmem gerekiyor..
-tamam; sonra ne yapman gerekiyor?
-sinyalimi verip yola cıkmam gerekiyor.
- tamam; sonra ne yapman gerekiyor?
- hızıma göre vites değiştirmem ve aynaları kontrol etmem gerekiyor.
-Peki, bu hız iyimi?
-Evet-
-Şimdi ne yapacaksın?
-konsantre olacağım ve önümdeki araçla mesafemi koruyacağım.
-peki bunu nasıl yapman gerekiyor?
-hızımı kontrol ederek..
-Peki sonra ne yapacaksın?
-rahat olacağım.
-Ondan sonra?
-Hepsi bu kadar mı?
-evet..
-Şimdi nasıl hissediyorsun?
-Vallahi bu kadar güzel araba kullanacağıma hayatta inanmazdım. Size çok teşekkür ederim, sayenizde oldu
.-Ben bir şey yapmadım ki, her şeyi sen yaptın.
-Ama siz de bana nasıl yapacağımı gösterdiniz.
- Ben araba kullanmayı bilmem ki sana göstereyim. Tek yaptığım şey sana soru sormaktı.
-Hadi yaa!-Evet istersen dönüp tüm diyaloğumuza bakabilirsin.
-İnanmıyorum, ama siz olmasaydınız ben bu arabayı kullanamazdım ki.
-Bu benim gücüm değil, Soruların gücü…

Yazan: Yazar/Prof. Koç Çetin DENİZ (kaynak ve yazan belirtilerek alıntı yapılabilir.)
                                                                                               

 
Toplam blog
: 9
: 636
Kayıt tarihi
: 14.09.09
 
 

Kariyerinin son 10 yılını, Orta düzey yönetici olarak devam ettirdi. UluslararasıAssociation for ..