Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ehliyetimi Yeniliyorum-2

İl Sağlık Müdürlüğün’den (İst İl Sglk) 04 Ocak 2019 tarihinde cep telefonuma şu şekilde bir mesaj geldi. “09 Ocak 2019 Çarşamba günü saat 09.00-12.00 saatleri arasında İl Sağlık Müdürlüğü ek bina (Seyitnizam mah. Mevlana cad. No.85 Cevizlibağ/Merkezefendi-zeytinburnu) giriş katta düzenlenecek özel tertibatlı araç komisyonuna % oranınızın yazdığı devlet hastanesinden sürücü raporunuzdan önce almış olduğunuz engelli sağlık kurulu raporu ile katılabilirsiniz.”

Hastanedeki raporumun eve geleceğini sanmıştım ama anladım ki raporum İl Sağlık Müdürlüğüne gitmiş. Yıllar önce almış olduğum engellilik oranımı gösteren heyet raporum ve fotoğrafım ile birlikte gittim. Giderken aile hekiminin raporumu çıkarmak üzere form verirken söyledikleri geldi aklıma: “Hastane doktorları gördükten sonra İl sağlık müdürlüğü komisyonuna gireceksiniz!” demişti.

Haritadan gideceğim yerin konumuna bakıp bir de iş arkadaşımdan güzel bir adres tarifi aldım. Genellikle işten eve-evden işe giden biri olarak ve bir gittiğim yere uzuna bir süre bir daha gitmediğimden arabam olmasına rağmen gezi alanımı çok dar tutuyorum ve bu yüzden bir yere gideceğim zaman oraya nasıl giderimi düşünüyorüm.

İl Sağlık Müdürlüğü ek bina Cevizlibağ’da bulunuyor ulaşım olarak da çok kolay… E-5’den giderken Zeytinburnu sapağından girip, çırpıcı yönüne doğru devam ederken sağ (köprünün üstünden geçiyorsunuz) sağ yapınca hemen gelmiş oluyorsunuz. Arabanızı park etme yeri de mevcut.

Arabamı park edip İçeriye girince uzun bir kooridorda tahminen 50 engelli vatandaşın daha bulunduğunu gördüm. Kalabalığı görünce herkes ile aynı düşünce aldı beni de, “acaba bugün biter mi?” Danışmaya ismimi söyledim, buna göre gelmiş olan evraklar hazırlanıyor, sıraya konuluyor.

Komisyona giren çok uzun olmadan çıktığı için aynı saatte bu kadar kişinin çağrılma sebebini anladım. Zaten içeride çok uzun durulmadığı için sıra da çabucak geliyordu. İsmim söylendiğinde komisyonun yer aldığı odaya girdim ve engelilik oranımı gösteren raporumu verdim. Doktorlardan oluşan komisyon evraklarıma baktıktan sonra dışarıya çıkıp beklememi söylediler. Kısa bir süre sonra danışmadan yine ismimi söylediler ve hazırlanan evrağımı imza atarak aldım. Buradaki işlemim gayet rahat bir şekilde halloldu, şimdi sırada bağlı bulunduğum Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ)’den randevu alacağım.

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..