Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '11

 
Kategori
Mizah
 

Ehramlının öcü

Ehramlının öcü
 

uçakta bir hostes


Eski yaşlılar taşı gediğine koymayı çok iyi bilirlermiş. Kendilerine yapılan bir haksızlıkla karşılaşınca, ince bir mizahla hemen karşısındakinin haddini bildirirlermiş. Aşağıdaki fıkra buna en güzel örneklerden biri. Fıkradaki konuşmalar o yörenin şivesi ile yazılmıştır. İyi hafta sonları dilerim .

 

EHRAMLININ ÖCÜ

Ehramlı uçakta. (ehram doğuda ince yünden, çeşitli desen ve renkte örülmüş, bayanların bir yere giderken bütün vücutlarını örtecek şekilde giydikleri  bir örtü. Genelde kısa mesafelere giderken giyildiği gibi uzun mesafelere de nadiren giyilir. Ekseriya yaşlılar tercih eder ama şimdi çok az giyiliyor) Hostes sıra ile bütün yolcuları dolaşır ve : "efendim bir arzunuz var mı? hanım efendi bir şey içmek ister misiniz?"  gibi sorular sorar ehramlı teyzenin önüne gelince geçip gider ona bir şey sormaz. Ehramlı teyze buna çok  içerler, kendikendine söğlenir. "dur gavurun gızi he, beni bir bişeye benzetmedin, ben sene gösterirem" diyerek hostese seslenir : "hostes hanımi hostes hanım, ana gurban hele buraya bir bak." Hostes yanına gelir ve "buyurun" der. " Teyze ."sen benim oğlum Behran'i tanir misan? " hostes."hayır efendim tanımıyorum" der. Teyze:" viş, viş aman nasıl olur da tanımazssan"  Hostes sinirlenir ve " niçin tanıyacağım tanımıyorum" diye kızgınlıkla cevaplar. Teyze gayet sakin "ey bütün o.....r ler oni tanir da sen nasıl tanımazssın hayret" der.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..