Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Ejder Meyvesi Nedir

Bu hafta köşemizin konuğu bir meyve. Bizim çok sevdiğimiz demirbaş meyvelerimizden biraz farklı kendisi. Evlerimizden eksik etmemeye çalıştığımız, elma, portakal, muz, ayva, nar bu meyveyi görse şöyle bir uzaktan süzer inceler ve şunu der : “ Hayırdır. Sen ne ayaksın?”  Bir kokoşluklar, bir farklı doku ve görünüş ki… Zannedersin toprakta doğada yetişmemiş de kuaförden çıkmış geziyor. Rengi desen “ Ben buradayım. “ diye zaten el sallıyor sana. Daha da merak ettirmeyelim, kimmiş bu inceleyelim.

Ejder Meyvesi…

Diğer adıyla “Pitaya.”  Aslında çok da yeni bir meyve diyemeyiz, ülkemizde birkaç yıldır biliniyor ve tüketiliyor fakat baktım ki hiç adını duymamış ve tatmamış insanlar da fazla sayıda. Hatta bunlardan biri de benim, birçok kez karşılaştım, araştırdım ve inceledim ama tadına bakmadım.  Kendisi kaktüsgiller ailesinden, pembe kalın bir kabuğu var.  Meyvenin içi genellikle beyaz oluyor ama pembe de çıkarsa şaşırmayın, o şekilde de denk gelebilir. Meyve iç kısmında nokta nokta tanecikler var, bunlar çekirdekleri. Malezya, Meksika, Orta ve Güney Amerika’da fazla miktarda bulunuyor. Ülkemizde de yetiştiği ve yaygınlaştığı yerler mevcut. Özellikle Akdeniz ve Ege Bölgesi bu meyvenin üretimi için kolları sıvamış durumda.  En sevmediğim şey, bir gıda hakkında şuna iyi gelir buna iyi gelir demek. Bu bilimselliğe aykırı internet bilgilerinden hiç hoşlanmıyorum. Her meyve kendi bileşimine, içeriğine göre farklı etkiler gösterir, bu da bilimsel olarak açıklanır. Bu yüzden hiç şuna buna iyi gelir hikayelerine girmeyelim. Eğer bir rahatsızlığınız varsa doktorunuza danışmadan tüketmemenizi öneririm, alerjik reaksiyon oluşmaması adına. Kabuğu yenmeyen bu meyveyle birçok farklı tüketim gerçekleştirebilirsiniz bu arada. Tüm özelliklerinden bahsettiğimiz bu farklı meyveye görünüşünden dolayı,

1.Kaktüs Meyvesi

2.Çilek Armudu (Ki bu benim en yakıştırdığım isim)

3.Pitaya

Ve en başında bahsettiğim gibi sıklıkla “Ejder Meyvesi” deniyor.

Hem üreticinin hayatını canlandırıp renklendiren, hem de bizlere heyecan veren bu meyveyi tahmin ediyorum ki sizler de en kısa sürede tatmak istiyorsunuz. Belki yeni tatlara açık olmayan bir tüketici olabilirsiniz ama bu tarz üretimleri bilmek değerli. Yeni tat peşinde olanlarsa yazıyı okurken bana “ Ohho biz çoktan yedik özgecim.” dedi bile. Genellikle tadı kiviye benzetiliyor ve içi pembe olan daha çok seviliyor. Umarım bir gün dışarda karşılaşırsınız ve denersiniz, selam söyleyin.

Not: “ Ejdarha meyvesi demeyin, çok komik geliyor. “

Sağlıkla Kalın!

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..