Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '07

 
Kategori
Futbol
 

Ekmeğimiz futbol

Herkese selamlar. Düşünüyorumde galiba ülkemizde her insanın söz sahibi olabileceği ender aktivitelerdendir futbol. Sabah erkenden elindeki gazeteyle pardon futbolla kalkıp kahvaltı yapan sonra da iş yerinde ne olacak bu ülkenin hali derken sözün sonu futbolda biten ve akşam yemeği gelince sanki başka sorunlarımız yokmuş gibi şike olaylarından bahsetmek. Ne kadar acı değil mi?Haa! bir de unutmadan yemekten sonra 11-12 maça gideceğim diya evden çıkanlar. Ama son cümlemdekilere lafım yok. Çünkü artık gerçekten sadece o saatte maç yapanların spor yapmak amacıyla davrandıklarına inanıyorum.

Futbol ülkemizde öyle bir hale geldi ki Hani eskiden derlerdi ya "umut fakirin ekmeğidir" diye bence artık du düşünce tarzı yıkılmaya başladı.Artık sizinde tahmin edeceğiniz gibi fakirin ekmeği futbol dan başka bir şey değildir. İnsanlar öyle bir hale geldi ki ellerini kirletmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Sizde biliyorsunuz ki el kiri derken o kahrolası paradan bahsediyorum. Neymiş idda, spor toto, skor toto derken aslında yediğimz yemekler aynı ama tabakların şemali değişiyor. Eminim çoğu kişi de bunun farkındadır; ama neyse ki köle olmak çoğu kişinin de hoşuna gittiği kesindir. Biliyor musunuz ben de futbola çok ilgisi olanlardanım ama köle durumuna düşmek benim çok zoruma gidiyor Zaten artık Türkiye liglerinde oynanan maçlarda zevk vermiyor. Artık öyle bir hale geldim ki sadece hiç adı sanı duyulmayan takımların maçlarını izlemek bile daha çok hoşuma gidiyor. Evde otururken İngiliz taraftarının tehlikeli bir pozisyon sonrasında "vvouuuuuuuvvvvvvv" diye bağırmaları, Azeri spikerlerin Türkçemize yakın olan kelimeleri kullanırken çıkardıkları sesleri ne biliyim söyleyiş tarzları ne kadar zevk veriyorsa işte aynı derecede de türk takımlarının ne oynadığı futbol ne de fair play adına yaptıkları göstermelik davranışlarından nefret ediyorum.Tabi ki takımlarımızın belli başarıları yakalaması hepimizin hoşuna gider ama futbolun gösterilmeyen yüzünün de ortaya çıkarılması lazım deği mi? Unutmadan ben Trabzon da okuyorum ve gelecek seneye kadar Hüseyin Avni Aker statında bir maç bile izleyemeyeceğim. Çok üzülüyorum böyle olmasına ama ne yapalım pek de şaşırmadım öyle olmasına insan öyle bir kaptırıyor ki kendini sanki takımı kazanmassa Dünya nın sonu gelecek.

Yani futbolla ne Dünyanın sonu gelecek ne de Dünyamız daha çok yaşanılır bir hale gelecek. Lütfen futbolu zevk için izleyelim. Karın doyurmak için değil.

 
Toplam blog
: 15
: 473
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Atatürk'ümüzün ülkemize kazandırdığı son illerden biri olan Hatay'da 1988 senesinde doğdum. Karadeni..