Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ekmek 75 kuruş

Ekmek 75 kuruş
 

...


İnanamadım, çevreme bakındım, şaka sandım, el sallayacak kamera bile aradım, şaka sandım...

Aslında gelmesi beklenen tehlikeyi bilip görmezlikten geliyordum sanki. Herşey artarken 'O' yerinde durmayacaktı tabi ki ama... 'Ama'sının devamı o kadar uzun ki.

Çevreme bakındım, bakkalcı bana bakıyor, seninki gibi suratı bu sabah çok gördüm der gibi bakıyor bana. Anladım şaka değilmiş. Bir an isyan bayrağım çekildi, hatta birileri bayrağın sapını tutup bana sapladı. Karşı çıkasım geldi. Bakkal amca hala bana bakıyor, parasını bekliyor...

Çevreme bakındım, gözüme abur cuburlar takıldı. Pahalı diye, biraz da tasarruf yapayım diye almadığım şeyler bile gözüme ucuz geldi.

Çevreme bakındım, bakkal amcanın gözünden başka göz de izlemiyordu beni. Vazgeçmeyi düşündüm. Karnımı doyururum bugün dedim. Ama neyle, hiçbir şey ekmeksiz olmaz ki. Makarnayı bile ekmekle yeriz biz.

Ekmek de ağır geldi elime, büyümüş gibiydi. Sordum, biraz gramajı arttırmışlar. Banane ne ya, arttırmasalardı. Ben 200 gram ekmeğimle de mutluydum.

Elime aldığım üç beş bozuk parayle bakkala giderken yanında bi de gazete alacaktım. Sınav da veriyordu yanında. Param yetmedi gazeteye. Ama iyi ki sadece ekmek parasıyla çıkmamışım evden. Öğrenci halimle, hem de final zamanındayken, bir de param yetmedi diye ekmek almaktan vazgeçseydim vay halime.

Çevreme bakınmayı bıraktım. 75 kuruşu verdim. Önceden gazeteye sardırmazdım ekmeği. Gazeteye de sardırdım. Eve geldim. İsyan bayrağım saplandığı yerde dalgalanıyordu. Kanlar akmıyordu artık. Ekmeği özenle bıraktım masanın üzerine, çaydanlığın altını da söndürdüm. Vazgeçtim.

Halk Bankası'da iş başvurusu için 30ytl'mi de almışken, hem de iş başvurusunu sırf bankanın hatasından dolayı yapamamışken ve daha mezun olmamışken, işsizlik derdine düştüm yine.

Ya onu bunu boşveriyorum da, duydunuz mu? Ekmek izmir/Buca'da 75 kuruş olmuş!

 
Toplam blog
: 70
: 1093
Kayıt tarihi
: 27.01.08
 
 

Çok da eskilerde olmayan bir tarihte doğdu. Kulağına ismini fısıldadılar: İsmail. İsmini büyüyünc..