Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ekmek güzeli

Ekmek güzeli
 

Bu da uydurma bir tarif olup herkes tarafından çok beğenilip ne olduğu ilk başta anlaşılmayan, benim adını '' ekmek güzeli '' koyduğum ve sizlerle paylaştığım, hazırlaması çok kısa süren salata-meze arası birşeydir.

Malzemeler
1 paket tost ekmeği. 1 adet yumurta. Yoğurt , sarımsak, mayonez.

Yapılışı
Önce yumurtamızı bir cezve de haşlayalım, katı olarak pişen yumurtamızı soğumaya bırakalım .Tost ekmeklerinin kenarlarını keselim (4 kenarını da) Bir kapta 3 kaşık mayonez (isteğe göre arttırıp-azaltabilirsiniz) ve yoğurdu karıştıralım , içine 5-6 diş dövülmüş sarımsak ekleyelim. Bir borcama ya da servis kabına yoğurtlu-mayonezli harcımızdan biraz sürelim, üzerine kenarları kesilmiş tost ekmeklerimizi dizelim, üzerine tekrar harcımız ve tekrar tost ekmeklerimizi dizelim, sonra en üste harcımızı dökelim (benim harcım bitmişti tekrar yenisini yapmıştım bu durumda 6 kaşık mayonez ve daha fazla yoğurt kullanabilirsiniz ama tek kat yapacaksanız yeter bence, ben kalabalık olunca 2 kat yapmıştım). Soğuyan katı yumurtamızı üzerine rendeleyip isterseniz toz kırmızı biberle de süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun
Aslı Durkut

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..