Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ekmek makinesinde çıtır çıtır bir Fransız

Ekmek makinesinde çıtır çıtır bir Fransız
 

Elinizi hamura bulamadan soyalı, çavdarlı, yulaflı, kepekli, nohutlu, cevizli, haşhaşlı ekmekler pişirmek ister misiniz ?? Bundan birkaç ay önce bir ekmek makinesi aldım. Bendeki ekmek makinesi sanırım en ucuzu; ama harika ekmekler pişiriyor.

İlk denemelerde ölçülere kesinkes uyuyordum. Şimdi ölçü bardağını ve kaşıklarını fırlattım attım ... Tamamen göz kararı kocaman kocaman, çıtır çıtır ekmekler yapıyorum. İşte size beyaz çıtır çıtır bir Fransız ekmeği :

Tüm malzeme ve de fırın kabı oda sıcaklığında olmak üzere kabın içine (kabın dörtte birini dolduracak kadar)sıcak su. Sonra biraz tuz. Su elimi yakmayacak kadar ılıklaşınca ki bu süreçte metal kap da ısınmış oluyor-üzerine dörtte üç paket, yani 750 gr kadar beyaz un ilave ediyorum. Unu koyarken suyun üzerini TAMAMEN kapatmasına çok dikkat ediyorum. Bu, yoğurma sırasında kenarlarda yoğrulmamış un kalmaması açısından önemli. En üstüne de biraz kuru maya serpiyorum.

2 numaralı French Bread programında, kabuk rengini Braun, ekmek miktarı ayarını da en yüksek ayara getirip (bu, 3 saat 50 dakikalık bir program) çalıştırıyorum.

Ekmek, kabararak pişiyor, üstü kızarıyor ve çıtır çıtır, zevkle yenen kalın bir kabuğu oluyor. Program biter bitmez makinenin kapağını açıyorum ve fırın tutaçlarıyla kabı hafifçe döndürüp yerinden çıkarıyor ve bir ahşap nihalenin üzerine ters çevirip silkeliyorum. Ekmek, kolayca kaptan ayrılıyor. Bazen karıştırma kaşığı ekmeğin içinde kalabiliyor.

Ekmeği -ahşap ızgaralı nihalenin üzerinde, üstünü örtmeden- soğumaya bırakıyorum. Soğuduktan sonra karıştırma kaşığını elinizle o kısmı aralayıp alabilirsiniz. Yiyeceğimiz kadarını tırtıllı bir bıçakla kestikten ve dilimledikten sonra kalan yarısını naylona sarıp derin dondurucuya atıyorum. Bu ekmeği beyaz undan yapıyorum. Bütün markalar, en ucuzu bile iyi sonuç veriyor. Kabuğu da içi de çok lezzetli. Kızartılınca da enfes oluyor. Özellikle çok az yağlı keçi peyniri ile afiyetle yiyebilirsiniz ...

Dikkat ettiğim noktalar: Ekmeğin iyi kabararak pişmesi için program başladıktan sonra makinenin kapağını hiç açmıyorum. Ekmeğin piştiği ortamı çok sıcak tutuyorum. Frın kabını -sabunlamadan- suyla çalkaladıktan sonra kurulayıp kaldırıyorum. Elektrik tüketimi de çok az olan bu makinelerle evin tüm ekmek ihtiyacını karşılayacağınız gibi keyfiniz için de kullanabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 11
: 3261
Kayıt tarihi
: 24.10.06
 
 

Eskişehir'de doğdum. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesini bitirdim. Aynı Üniversitede yüksek l..