Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '14

 
Kategori
Siyaset
 

Ekmel Bey'in incileri-3

Ekmel Bey'in incileri-3
 

Halifeliğe mi özeniyor?


Ekmeleddin İhsanoğlu’ndan bir alıntıyla başlayayım:
 
“(Türkiye’nin Osmanlı’nın müspet mirasına sahip çıkması) her şeyden önce dış dünya karşısında ‘Büyük devlet’ hissini yakalamasına yol açacak, aynı zamanda kendi içindeki ikilemi ortadan kaldıracak, toplumda çatışmayı ve gerginliği gidermeye yardımcı olacaktır.”
 
Ekmeleddin İhsanoğlu’nun “müspet miras” dediği nedir acaba? 
 
Bunu anlamak için “menfi miras” olarak neyi kabul ettiğine bakalım. Yine kendi yazdıklarından bir alıntıya başvuralım: 
 
“Bugün bile Jön Türk zihniyeti denilebilecek, toplumu sarsan, devlete meydan okuyan ve aydınları kamplaştırarak toplum kesimlerini ters istikametlere yönlendiren menfi miras, 20. asrın sonunda Türk hayatının bir parçası olarak sürmektedir.”
 
“Menfi miras” olarak Jön Türkleri gösteriyor Ekmel Bey. Oysa Jön Türkler; Osmanılı’nın son dönemlerinde; yurt sevgisi, özgürlük, insan hakları(bugünkü düzeyde olmasa da)ve halkçılık kavgası veren aydınlardır. 
 
Baskıcı İstibdat yönetimine karşı mücadele etmiş olan Namık Kemal, Ziya Paşa, Ali Suavi(Sarıklı İhtilalci), Ahmet Rıza, Çapanzade(Çapanoğlu) Agâh Efendi, Abdullah Cevdet, Tunalı Hilmi gibi zamanın aydınlarının; zamanına göre ilerici olan tutumlarını; “menfi miras” sayıyor Ekmel Bey. 
 
Demek ki “müspet miras” dediği şey; Jön Türklerin mücadele ettiği, despot-şeriat yönetim biçimidir. 
 
Buradan, “çatı adayımız”ın; İslam hukukuna dayalı bir istibdat yönetiminin hortlatılması özlemiyle yanıp tutuştuğu anlaşılmıyor mu? Her ilerici adımı karalama yolunu seçmesinin başka ne anlamı olabilir? 
 
Gerçi, Osmanlı Devleti’nin sert müdahale refleksini de “menfi miras” olarak kabul ediyor ama “menfi miras”a jön Türkleri de eklemesi, asıl niyetini ele veriyor. 
 
İslam hukuku ile yönetilen ülkelerdeki katliamları, Osmanlı dönemindeki Alevi katliamlarını bile bile; Osmanlı’nın “müspet miras”ına sahip çıkmakla, toplumdaki çatışma ve gerginliğin ortadan kalkacağını savlıyor(iddia ediyor).  
 
Böyle bir durumda; mezhep çatışmalarının –tüm şiddetiyle- başlayacağını; insanların, acımasızca, birbirlerini boğazlayacağını görmemek için ya aptal ya da kör olmak gerekir. 
 
Yoksa asıl niyet bu mudur? 
 
Haydar Bibinoğlu 
 
Toplam blog
: 71
: 774
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Emekli Öğretmenim. Anadolu Üniversitesi, AÖF, Eğitim Önlisans Programı mezunuyum. İlgi Alanım: Si..