Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '21

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Ekonomi Nedir?

Ekonominin  ülkemizin ve tüm dünyanın gündeminde Covit-19 'dan sonra en önemli konu olduğu şüphe götürmez.

Tabii bu durum sadece günümüzde değil tarih boyunca  Ekonomi, ülkelerin temel konusu olarak ele alınmış ve ne acıdır ki savaşların başlıca nedeni olarak  ortaya çıkmıştır.

Öyleyse ekonomi nedir?

Ekonomi Para kazanmak  demek.

Ekonomi gıda üretmek demek,

Ekonomi barınmak demek.

Ekonomi seyahat demek

Ekonomi eğitim demek.

Ekonomi refah demek.

Daha da yüzlerce madde sıralayabiliriz.

Yani kısaca ekonomi yaşam demek.

Yaşamın dayanağı da üretmektir.

Sonuç olarak Ekonomi, ÜRETMEK demektir.

Kısacası Ekonominin  anlaşılmaz bir şekilde tanımlandığını görmekteyiz. Halkımızın beyninde daima Ekonomi zor bir konu olarak yer almaktadır. Oysa Ekonomi bilgisini çok fazla dataylandırmak Akademisyenlerin işidir.

Üretim faktörlerini saymak, katma değeri açıklamak, örümcek ağı teorisini veya tasarruf paradoksunu tanıtmak, emisyon hacminin etkilerinden bahsetmek VS KONULARDAN VE TEORİLERDEN , DENGELERDEN bahsetmek halkımıza ne verir, daha doğrusu halkımızı aydınlatır mı?

0ysa EKONOMİ : Tarımsal üretimi, sınai üretimi ve turizm sektörü gibi sektörlerin hizmetlerini arttırmak, üretilen malların ve hizmetlerin pazarlanmasını organize etmek, mal ve hizmetlerin iç ve dış piyasada satılmasını sağlamaktır. 

Özetlersek, 

Üretim,organizasyon (dağıtım)pazarlama,iç piyasada satış ve ihracat

Ekonomiyi meydana getir

Bu faaliyetlerden elde edilen GELİR ülkemizin toplam gelirini oluşturuken, bu toplam meblağ üzerinden alınan VERGİLER  de halkın refahına yönelik Devlet Harcamalarının kaynağını teşkil eder.

Üretim ne kadar yüksek olursa, toplam ülke geliri o kadar yüksek olur.Bu gelir üzerinden alınan vergiler de, ne kadar yüksek olursa, halkın refahı da o denli yüksek olacaktır..

Şu bir gerçektir ki Üretim olmazsa ekonomi durgunluğa ve krize girer ve iflas eder.

Ekonomiyi ayakta tutan üretimdir.

Ekonomi de her şey üretime bağlıdır.

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..