Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ekonomik Çorba

Ekonomik Çorba
 

EKONOMİK ÇORBA (alıntı)


Yaşam koşulları ağırlaştı, yüklerin altında adeta kamburumuz çıktı. Devir hesaplı yaşamak devri. Bakkala, manava ya da pazara gittiğimiz zaman, çoğu meyve ve sebzeye bakarak geri dönüyoruz. Artık orta direk değil de yan direklerin hali belli yoksulluk sınırına gelindi. O nedenle alınan sebze ve meyvelerin bir tanesini bile heba etmemek gerekir.  Marketten 1 bağ taze ıspanak almıştım. Köklerini ayıkladıktan sonra sapları ile birlikte 3 su yıkayıp 15 dakika sirkeli suda beklettim ve çıkarıp bir su daha yıkadım süzülmeye bıraktım. Süzülen ıspanakları 2 ye ayırıp yapraklarından salata yaptım. Diğer yarısını buzdolabında muhafaza ettim. Şimdi sizlere hem ekonomik hem de pratik bir çorba tarif edeceğim.

YAPILIŞI:

1 demet ıspanağın yarısı ve yapraklardan kalan saplar, yıkanmış yarım demet maydanoz

3 tane yıkanmış yeşil soğan, hepsi birlikte ince, ince kıyılır. Tencereye ya tereyağı veya 2 kaşık sıvı yağ konulur,1 baş soğan küçük, küçük doğranarak çevrilir. Üzerine kıyılmış ıspanak ve maydanoz karışımı ilave edilerek çevrilmeye devam edilir. I kâseye ı bardak yoğurt, 3 kaşık un konularak 1 bardak sütle ezilir ve üzerine kişi adedine göre et suyu ilave edilerek, tenceredeki ıspanaklara ilave edilir, devamlı karıştıra, karıştıra pişirilir. İnmeye yakın isteye bağlı tuz, karabiber ve limon suyu katılır. Küçük bir tavada 1 kaşık tereyağında kızdırılan kırmızıbiber ve nane karışımı dökülür. Afiyet olsun.

 

NAHİDE ÇELEBİ  

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..