Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '19

 
Kategori
Eğitim
 

EKPSS Kurslarına Dair

2012'de Devlet engelliler için Merkezi sınav sistemini getirdi. ÖMSS özürlü memur sınavı olarak başladı. Ve daha sonra Ekpss olarak engelli kamu personeli sınavı olarak devam etti.

Biz her sınav öncesi Konak Halk Eğitimle birlikte kurs açtık. Bu kurslarda bazı tecrübelerimiz oldu. Teklifimiz Halk Eğitim Merkezleri kurslardan önce engellilerle ilgili eğitimlerden geçirilmeli. İşitme engelliler bu kurslardan yeterince faydalanamıyor. Teklifimiz alt yazılı ve işaret diliyle hazırlanmış videolar ve uzaktan eğitim yöntemiyle kurslar açılmalı.

Biz neler yaptık. Hem Halk Eğitimle hem de Dernek merkezimizde birebir ders çalışma programları düzenledik. En son sınav öncesi sadece dernek merkezinde kurs yaptık.

Görme engelli öğrencilerimize hatırlatmalar. Ankara Milli Kütüphane Türkiye Görme Özürlüler Kitaplığı ve Getem'de epeyce sınavlara yönelik kaynaklar var. Bazı sesli sohbet odaları da görmeyenlere yönelik sınavlara hazırlık kursları açmaktadır. Başvurular esas alınır. Bu günlerde beni sürekli arıyorlar. Ekpss kursunuz var mı öncelikle kurs isteyenler Rapor, Nüfus ve Diploma fotokopileriyle derneğimize başvurmaları gerekiyor. Resmi başvuru olmayınca işlem yapamıyoruz. Başvurular tamamlanınca Halk Eğitim Müdürlüğüne yazıyla müracaat ediyoruz. Halk Eğitim Müdürlüğüyse hemen yer ve öğretmeni ayarlıyor ve kurslara başlıyor.

Arkadaşlarımız takviye dersi isterse Üniversitelerle görüşüp gönüllü öğrencilerle ders çalıştırma etkinlikleri düzenleyebiliriz.

Biz elimizden geldiği ölçüde danışmanlık yapıyoruz. Ancak sınav başvurusu esnasında bazı Belediyeler ve ÖSYM temsilciliği olan okullardan destek alabilirsiniz.

Sınavda istenen sertifikalar. Kılavuzları incelediğimizde Bilgisayar kursu belgesini görüyorum. Bizim İzmir'de Bilgisayar laboratuarımız var ve her engel gurubuna yönelik işletmenlik kursları açabiliriz. Türkiye beyazay derneği İzmir şubesi olarak engellilerin kişisel gelişimlerine yönelik her türlü kursu ve eğitim programını açabiliriz. Sınava girecek arkadaşlara başarılar dilerim.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..