Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '17

 
Kategori
Eğitim
 

Ekpss Kursu Kayıtlarımız Bir Kasımda Bitiyor

Ekpss Kursu Kayıtlarımız Bir Kasımda Bitiyor
 

Salih Arıkan


Aslında bu konuda yazmayacaktım içimi dökmek belki de birilerinin düşünmesini sağlarım düşüncesiyle yazmak istedim. Lise yıllarımdan beri engellilik meselesi üzerine kafa yoruyorum. Son yıllarda bu sahadaki kitapları da okumaya ve sorgulamaya çalışıyorum. Engellilik genellikle Sosyal Kültürel düzeyi düşük Ailelerin sorunu.Tabi bu genelleme zengin Ailelerde de engelli olmayacağı anlamına gelmez.

Engellilik meselesine hak temelli olarak bakıyorum. Engelli haklarını İnsan hakları bağlamında düşünüyorum. Son yıllarda merkezi ve yerel yönetimler  engellilerle ilgili ağır aksak ta olsa bir şeyler yapmaya çalışıyor. Engelli dernekleri ve engelliler sürece dâhil edilmediği durumlarda yapılan işler çok ta faydalı olamayabiliyor.

Yasalar değişiyor yasaları uygulayan  zihinsel bir dönüşüm olmayınca hayatımızda değişimlere yol açmıyor. Bankalarda ve Noterlerde Yasalarda olmamasına rağmen şahit isteniyor.

Bu Hükümet döneminde engelli istihdamı arttı. 2002 yılında Beş bin civarında engelli çalışan varken şimdi Atmış  Bine yakın çalışan var. 13 binden fazlada engelli kadrosu boş. 2012'de Ömss daha sonra Ekpss sınavları yoluyla binlerce arkadaş Kamu çalışanı oldu. Biz bu Sınavlara hazırlık kursları düzenledik. Ben abartmıyorum yüzden fazla arkadaşımız aradı. Ekpss kursu açalım diye. Şu an zaten açılmış bir kurs var. Kursu Konak Halk Eğitim Merkezi açtı. Bizde kursa katılamayan arkadaşlarımız için kurs başvurusu alalım istedik.

Yine beni bir sürü arkadaş aradı bilgi aldı. Bir kasımda başvuru bitecek. Beş arkadaşımız belge getirdi. Bu bir sorunun işareti değil mi  hele beni on kere arayıp bilgi alan ve belge getirmeyen arkadaşlarımız hakkında ne düşünmemiz gerekiyor. Şurada bir kasıma ne kaldı büyük bir ihtimalle o beş  kişinin belgelerini geri vereceğiz ve kurs başlamayacak.

Özellikle Ailelerin çocuklarıyla ilgili tutumları beni şaşırttı. Bir baba arıyor. Bizim bir çocuk var rahatsız. Siz kurs  açıyormuşsunuz. Başka bir baba çocuğuyla ilgili bilgileri hem telefonda benimle görüşüyor. Ben bir şey sorarsam karısına soruyor. Bir Anne arıyor kurs ne zaman açılacak. Bende ısrarla siz belge getirirseniz başvuru yapılmış olur. Belge getirmezseniz kurs açılmayabilir. Biri arar. Kurs açılmayacaksa ben belge getirmeyeyim.

Ben şuna inanıyorum. Biz sorunlarımızın çözümü  için müdahil olursak çözülür. Biz haklarımızı bilmez ve müdahil olmazsak hiç bir sorun çözülmez. Dün akşam avukat arkadaşımız sohbet odasında engelli haklarını anlattı. Yıllardır bu işle uğraşırım ben bile çok şey öğrendim. Öğrenmek bir serüven ve ucu bucağı yok. Telefonda görüştüğüm ailelere derneğimizin farklı faaliyetleride olduğunu sosyal medyadan  takip etmelerinin faydalı olacağını söyledim çok az kişi dâhil oldu.  Sadece benim ihtiyacım görünsün kim ne yaparsa yapsın düşüncesi de yaygın. Benim telefonuma bilgisayarıma program yüklensin ihtiyacım görüldü oh ne güzel. Canım yandı neredesin dernek. Sorununu çözdük aman siz ne yaparsanız yapın. Hocam bir soru sormak istiyorum. Sordu öğrendi. Ondan sonra sen sağ ben selamet. Tabiî ki dernekler arkadaşlarımızın ihtiyaçlarını görecek. Bilgilendirecek kurslar eğitimler verecek. Ama sende güç ve el ver büyüyelim gelişelim ki daha çok kişiye faydamız olsun birlik ve dirlik içinde olalım ki bizim gücümüz bize karşı yapılan haksızlıkları önlesin. Bu gün biraz içimi dökmek istedim.

Ben buradayım istediğiniz kursu açarız siz yeter ki kendinizi geliştirmek isteyin asla maddi taleplerimiz olmaz. Biz görevimizin başındayız Ekpss kursu olmazsa yakında Arapça kursu olur. Bu  hafta İngilizce kursumuz başlıyor. Kendini geliştirmek isteyen herkesin evidir beyazay. Dedikodu ve  kötülüklerle dolu olanlar gelmesin. Oyun oynamak isteyenler gelmesin.

Salih Arıkan Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..