Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '10

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Eksik, çelişkili haberler ve leyliler...

Eksik, çelişkili haberler ve leyliler...
 

BAYKOÇ: Berlin'in doğada yaşayan tek özgür baykuşu/Berliner Morgenpost/ Berlin Sabahpostası/Gazete


Birkaç gün önce müdavimi olduğum bir sitede: Yurtdışı kaynaklı bir haber gözüme ilişti. Büyük bir ilgiyle; olayın cereyan ettiği ülkede olayları yakından takip edebildiğim için haber içeriğinin yetersiz ve eksik olduğunu tespit ettim.

En kısa zamanda; taze taze ulaşsın düşüncesi: Muhabirin araştırma yapmasını engellemiş olabilir.

Ayrıca bu tür eksik yarı doğru haberlerle ilk kez karşı karşıya gelmiyorum.

Daha iyi anlaşılsın diye bizden yola çıkıyorum.

Daha sonra Berlin’e iniş yapacağım.

Ülkemizde de din dersleri ağırlıklı, medresesi camisi olan okullarımız var İmam Hatip Liseleri, ilahiyat fakülteleri gibi…

Yatılı okuyanlar da var.

Bu okulların masraflarını diğer resmi okullarda olduğu üzere devlet karşılıyor.

Bildiğim kadarıyla bu eğitim öğretim yuvalarından mezun olanların tümü imam müezzin olmuyorlar; sadece din ve dinayet işleriyle uğraşmıyorlar. Farklı dallarda da meslek sahibi olabiliyorlar.

Öğretmen; siyasetçi vb.

Son günlerde Almanya’yı çalkalayan öğrencilere taciz olayı: Salt rahip yetiştiren okulları kapsamıyor.

Kiliseler ve onun vakıflarının desteğiyle tedrisat yapan okullarda da üzücü olayların vuku bulduğu tespit edilmiş durumda…

Nasıl okullar bunlar?

Hangi tabakanın çocukları bu okullarda eğitim görüyor?

Sanatçıların; fabrikatörlerin, para açısından elit tabakanın zürriyeti…

Leylim ley leyli yani yatılı okuyan zengin çocukları…

Bu mekânlar büyük ve ekseriyetle gözden uzak doğanın göbeğinde…

Eğitmenlerle birlikte…

Tabiri caizse odaları yan yana…

Disiplin berkemal; gençler kontrol altında.

İyi inançlı bilim ve ilim adamları kadınları yetiştirmek adına…

Bir de bunların arasında; kimsesiz ama yetenekli çocuklar var.

Burslu talebeler…

Utançlarından korkularından yıllarca suskun kalmış yaralı insancıklar…

Haykırmışlar!

1970 yılında mezun olan kurbanlar da dâhil şimdi hep birlikte “Neden bize bunları reva gördünüz? Diye hesap soruyorlar.

Suçluların bir kısmı suçlarını itiraf ettiler bile…

Oral seksten, döverek söverek tecavüzden; orasını burasını ellemekten; kız erkek çocuğu demeden… Palete oldukça geniş…

Ana babalar, Papa ve kilisenin himayesinde olan okullar telaşlı; yöneticilerinin etekleri zil çalıyor…

Etekler? Çünkü evlenme yasağı RAHİBELER için de geçerli!

Hedwigsschwestern Berlin/ Kutsal Hedwigs rahibeleri: Onlar da olayın içinde…

Şimdi iş: Yapılan bu haksızlıkları tamir etmeye gelecek...

Nasıl olacaksa…

Kilise hemen bir rehabilitasyon (iyileştirme) merkezi açmayı düşünüyor.

Pedagoglar, psikologlar ne kadar gog varsa ruhu zedelenmiş gençlere yardım etmek için canları pahasına hizmet verecekler-miş.

Bildiğimiz gibi rahipler aynı zamanda “gog” da olabiliyor.

Onlar iyileştirme işinde de görev alacaklar mı? Orası meçhul…

Bu adı geçen okulların tümünün hocaları rahip değiller; buna rağmen elleri çocukların etekleri ve pantolonlarının içine kaymış…

Suçlu: Her kesimden olabiliyor.

Evlenme yasağı olan rahipler…

Evinde karısı kızı olan normal öğretmenler…

Ve…

Günahsız; uçkuruna ve notuna sahip çıkan, sımsıkı sarılan; notlardan yana eli kıt cimri öğretmenler… Varsa…

Onlar yandılar!

“ Müzik dersinden bana sıfır vermiştin hocam! N’olcek şimdi? Elime düştün! Bir senaryo yazarım süründürürüm valla seni”

Senaryolara kapılmadan, kanmadan…

“E evladım bunca zamandır aklın nerdeydi?”

Sorgu sual edilmeli!

İnce işler bunlar; iftiranın kurusunun da olabileceği göz ardı edilmemeli.

Sicili mercek altına almalı…

Tabiî ki medyanın her yazdığı haberi de…

Olayı açıklığa kavuşturmak için soyunanlara kolay gelsin.

Not: Berlin çok mutlu; Berlin’in doğal ortamda yaşayan tek BAYKUŞU –BAYKOÇ Berlin’in çatılarında geziniyor.

Günlerdir ondan haber alamayan medya sevinçten sürmanşet olarak bildirdi. Bu adı ona ben verdim…Berlin Belediyesinin haberi yok!

9 Mart 2010 Salı

Alev Meisel Berlin’den

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..