Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

Eksik adap, eksik temizlik

Eksik adap, eksik temizlik
 

Milliyet Blog yazarlarından Fatih Çam'ın "Tuvalet Ahlakı" başlıklı yazısını okudum( http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=22720 ).Yazısında hem alafranga tuvaleti hem de alaturka tuvaletin kullanmak için gerekli görgü kurallarından bahsediyor. Gerçi bahsettikleri görgü kuralı olmamalı, çünkü o yazıda anlatılanlar aslında vazifemiz, bilmemiz gereken ilk konulardan olmalı.

Okuduğum üniversite Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden, fakültem ise en eski eğitim fakültelerinden. Konu itibari ile hemen tuvaletlerinden bahsetmek istiyorum. İnanın tuvaletlere sabunu daha bu sene koydular. Duvarlar yerler berbat. Tuvalete gitmeden önce bir kaç kez düşünüyorsunuz. Bir de bizim Teknik Eğitim Fakültemiz var ki tuvaletlerinin yanından geçilmiyor! Bu örnekleri çoğaltabiliriz ama azaltabilmek için ne yapmalıyız:

Tuvalet eğitimi okul öncesinde verilmektedir. Okul öncesi eğitimi herkes bir kurumdan alamayabilir. Bu durumda eğitmeni ebeveyni olacaktır. Eğitilmemiş bir ebevyn eğitimi nasıl olur? İşte bu sebeple 1. sınıfa başlayan öğrencilerin hepsine ayda 1 kere tekrarlanmak üzere tuvalet eğitimi verilmelidir.
Bayan öğretmen kız çocukları alarak "Kızlar Tuvaleti"nde bay öğretmen erkek öğrencileri alarak "Erkekler Tuvaleti"nde öğrencilere yapılması ve yapılmaması gerekenleri anlatmalıdır. Yerinde uygulamalı yapılan eğitim kalıcı olur. Hele hele bu cocuklar daha taptazeyken böyle bir eğitim verilmesi onlara ve milletimize çok faydalar sağlayacaktır.

Ben mezun olduktan sonra görev aldığım okulda bunu uygulamaya çalışcağim. Siz de öğretmenlerden rica ederek bu uygulamayı başlatın. Gelecekte benim çocuklarım, benim yeğenim ya da sizin çocuklarınız temiz bir Türkiye'de yaşasınlar.

 
Toplam blog
: 22
: 6099
Kayıt tarihi
: 11.02.07
 
 

Hayata erken başlamış sayılmam ama hayat buz gibi yatakhanede aç karnına sabahlamak sayılmazsa ya da..