Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '06

 
Kategori
Edebiyat
 

Eksik Şiir

Eksik Şiir
 

Geçtiğimiz günlerde Metis Yayınları mükemmel bir çalışmayı okurlarına kazandırdı. 30 bin adet basımla satışa sunulan '' Eksik Şiir'' adlı çalışmayla Sezen Aksu'nun 1975 - 2006 yılları arasında yazdığı şarkı sözleri kitap haline geldi. Kitap vitrinlerinde böyle anlamlı bir çalışmayı görünce dayanamadım. İflah olmaz bir Sezen Aksu dinleyicisi olarak kitabı da hemen edindim.

Kitabın ilk sayfalarını açtığımda önsözünde sanatçının şu cümlesine rastladım: “Bu kitap yakınlarımın, çoklukla da şarkılarımdaki sözlerle daha fazla ilişki kuranların, uzun yıllardır süregelen ısrarları sonucu oluştu...” . Sayfaları tek tek okumaya başladığımda ise bir süre sonra şarkı sözlerini mırıldanmaya başlar buldum kendimi.

'' Eksik Şiir '' değişik bir çalışma. Şimdiye kadar besteci, yorumcu ve söz yazarı kimliği ile başımızın tacı olan Sezen Aksu'nun aslında şair kimliği ile de tanıştırıyor bizi. 197 tane şarkı sözünün şiire dönüştüğü kitap, okunup bittiğinde neden Sezen Aksu' nun bu kadar çok sevildiği anlaşılıyor.Bizden biri oldğu için, aşkımızı, aşk acımızı, acımızı, coşkumuzu bizim gibi yaşadığı için sevdik O'nu biz, yoksa birbirinin ardından gelen 3 - 4 kuşağa seslenebilmek o kadar kolay olmasa gerek. Bizim yazmak istediklerimizi bizden önce yaşayıp yazdığı için sevdik.

'' Bir şiirden, bir sözden, bir melodiden, bir filmden

Geçirip güzelleştirmeden can dayanmıyor,

Yıldızların o ışıklı fırçası azıcık değmeden

Bu şahane hüzün tablosu tamamlanmıyor

Ben bu yüzden hiç kimseden gidemem, gitmem

Unutamam, acı tatlı ne varsa hazinemdir

Acının insana kattığı değeri bilirim küsemem

Acıdan geçmeyen şarkılar biraz eksiktir ''

'' Acılarım oldu herkes gibi elbet,

Herkese kısmet olmayan sevinçlerim

Unutulmayı da göze aldım evet

Hayat sana teşekkür ederim. ''

Sezen Aksu sevenlerinin bu çalışmayı kaçırmayacaklarına inanıyorum.

Ne diyelim biz de Sezen Aksu'ya teşekkür ederiz.

Özlem Akaydın

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..