Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '13

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

El - Kuhul

El - Kuhul
 

Alkol'ün Faydaları


El Kuhul, alkolün Arapça’sı. Alkol Arapça’dan İngilizce’ye veya batı dillerine geçmiş pek çok kelimeden biri. Algebra – el-cebir, cipher – şifre – sıfır ve daha pek çokları gibi. Bu yazı alkolün zararları hakkında. Ben doktor değilim. Doktor olmayan birinin bu konuda ki görüşleri.

Son senelerde gazetelerde bir iki defa rastladım. Bazı doktorların görüşüne göre alkolün azı da zararlıymış. Bir hadise göre çoğu sarhoş edenin azı da haramdır. Malüm sarhoş kelimesi serhoş yani başıhoş anlamında. Alkolü bilmem ama bazı şeylerin azı çoğu olmaz, hamilelik gibi, hatta aldatma gibi. Mesela ben kocamı birazcık aldattım olmaz. Canım bir defa öpüştük, veya beş dakika el ele tutuştuk ne var bunda, gibi. Veya bir defadan birşey olmaz gibi. Sanıyorum İncil’de bir ayet var. Karşı cinse şehvetle baktığın zaman bile zina etmiş sayılıyorsun. Neyse, biz konumuza dönelim.

Bana çeşitli ülkelerden, çeşitli ırklardan, çeşitli yaşlardan, kadın erkek, sokaklardan veya işyerlerinden veya AVM lerden rastgele toplanmış 1000 kişi getirin. Ve bunlardan her akşam, az veya çok, ama her akşam veya her gün düzenli olarak alkol alanları ayırmamı isteyin. Ben size adam başı yarım dakikadan beşyüz dakika içinde düzenli alkol alanları ayırabilirim ve sanırım isabet oranım da yüzde seksenin üzerinde çıkar. Hele bir de üçbeş kelime konuşturup ses tonlarını duyarsam isabet oranım sanırım yüzde doksanın üstüne çıkar. Bir de şu var bu oran ortalamadır. Yaşı 40 ın altındakilerde oran yüzde 70e düşer yaşı 60ın üstündekilerde oran yüzde 95e çıkar.

Şimdi nereden anlıyorum diyeceksiniz. Birincisi gözünün ferinden. Yani içen adamla içmeyenin bakışları, gözlerindeki canlılık, gözlerinde ki ışık aynı değil. İçenin bakışları daha yorgun, daha durgun, daha ölgün. İkincisi yüzdeki şişlik. Bilen ve anlayan, içenlerin yüzündeki hafif şişliği derhal farkeder, bahusus gözaltlarında ama genelinde yüzün tamamında bir şişlik oluyor. Tabii vucudun tamamında da bir şişlik oluyor, genellikle içenler daha şişman oluyor. Ses tonuna gelince, özür dileyerek söyleyeceğim ama hem içki hem sigara içen hem de yaşı 50 – 60ın üzerindeki bayanların önemli bir yüzdesinde seslerinde  erkek sesiyle kadın sesi arasında bir kalınlaşma ve çatallaşma oluyor.

Yine bir makalede okumuştum. Alkol beyinde su toplanmasına neden oluyormuş. Hani eskiler derler ya, “adamın beyni sulanmış” diye. Ben bunu gözlemledim. Sürekli içki içilen mesela birkaç aylık bir dönemin sonunda beyinde kısa devreler oluşuyor. Hesaplamalarda, isimlerde, muhakemede, hatırlamalarda  bariz hatalar yapmaya başlıyorsunuz veya zaten olağan olan hataların sayısında sizi bile şaşırtan bir artma oluyor.

Bazen söyleriz ya, “Allah insanı şaşırtmasın, Allah kötü yazı yazmasın, Allah kötü yola düşürmesin” gibi. Kanaatimce, Allah ne kötü yazı yazar, ne aldatır, ne şaşırtır, ne kötü yola düşürür. Bütün bunları yapan ya şeytan ya da şeytanın etkisi altına girmiş olan insanın kendisidir. Allah insanı aldatmaz, kandırmaz, kötü yola sevketmez. Bunları yapan şeytandır. Şeytanın başka işi yok ki...sabahtan akşama kadar işi gücü ve tek amacı insanları kandırmak, aldatmak,  Allah yolundan saptırmak. Diyeceksiniz ki şimdi Şeytan nereden çıktı; veya alkolle ne alakası var. Efendim alkol şeytan işidir. Kuran-ı Kerim’de yazıyor. “Kumar içki ve fal bunlar Şeytan işidir, siz bunları hala bırakmadınız mı” diyor. İnanmıyorsanız Maide Suresinin 90. ve 91. ayetlerini okuyabilirsiniz.

Demek istemem o ki, alkollüyken Şeytanın etki alanına giriyorsunuz, Şeytanın sizi aldatması çok daha kolay hale geliyor. Şeytan insanı resmen aldatıyor ve siz şöyle düşünmeye başlıyorsunuz; “bak ne güzel konuşmaya başladım, bak ne espriler patlatmaya başladım, bak ne kadar güzel araba kullanmaya başladım, bak ne cesur adamım, bak nasıl posta koyuyorum, bak şimdi nasıl da korkutup kaçırtacağım, hatta şu anda çok daha iyi seks yapabilirim, veya canım bir defadan birşey olmaz, vs gibi”.

Alkolün bütün organlar üzerinde, damarlar, kalp, böbrekler, mide vs zararı var. Ama en büyük zararı beyin hücrelerini öldürüyormuş ve  ölen beyin hücreleri de yenilenmiyormuş. Alkol yaşlanma sürecini hızlandırıyor, ve size hatalar yaptırıyor, bazen ömür boyu pişmanlık veya utanç duyabileceğiniz hatalar...

 

Kalın sağlıcakla..

  

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..