Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '20

 
Kategori
Güncel
 

El Ele Muhtaçtır!

Koronavirüs, Avrupa Birliği’nin önde gelen ülkelerini perişan etti:

Almanya…

Fransa…

İtalya…

İspanya…

Bu dönemde Avrupa Birliği’nin nasıl bir ittifak olduğu da tartışılacak.

Dayanışma, yardımlaşma, koordinasyon, eşgüdüm…

Hiçbiri şimdilik yok.

Haberlerde izledim. Bildiğimiz gibi Avrupa kıtasında ciddi biçimde bu koronavirüs’ten etkilenen ülke İtalya.

Çin Halk Cumhuriyeti, İtalya’ya yardım malzemeleri göndermiş. Yine haberlerde gördüm. İtalyan vatandaşları, AB bayrağını yakıyorlardı.

Ezcümle… İtalyan yurttaşları, AB’ye kırgınlarmış. Yeterince yardımcı olmadığı için. Gerçekten de AB ilerleyen dönemlerde nasıl bir birlik olduğu yönünde tartışacaktır.

Öte yandan…

Ülkemiz de koronavirüsle mücadele etmekte. Kamuoyunda çokça seslendirilir oldu. Devletin, “sosyal hukuk devleti” olması hasebiyle vatandaşlarımıza gereken yardımı yapması doğrultusunda.

Gerçekten de…

Anayasamızın ikinci maddesinde, devletimizin “sosyal hukuk” devleti olduğu yazar.

Yine anayasamızın beşinci maddesinde de, devletin temel amaç ve görevleri yazılmıştır.

Bu bağlamda, hükümetimizin, riskli sınıfta yer alabilecek sosyal kesimlere, süreç boyunca sağlık desteği verdiği kadar ekonomik destek de vermesi gerekiyor.

Nitekim anayasamıza göre, öngörülen bu yönde, sıkışık dönemlerde, devlet toplumsal yaşama müdahale eder.

 

 
Toplam blog
: 706
: 83
Kayıt tarihi
: 18.05.16
 
 

Ben, Uludağ Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü mezunuyum. Şuan için öze..