Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '11

 
Kategori
Eğitim
 

El yazısı ile çağı ıskalamak

Oğlum bu yıl ilköğretime başladı. Yeni yeni okuma yazmayı söküyor.

Bilindiği gibi bir kaç yıldan beri çocuklara el yazısı ile yazma öğretiliyor. Benim tahminime göre el yazısı matbaa harflerine oranla daha seri yazılabiliyor diye sanırım. Belki de bu kararı alıp uygulamaya koyanların daha mantıklı gerekçeleri vardır.

Bir an en son ne zaman elime kalem alıp bir kağıda bir şeyler yazdığımı hatırlamaya çalıştım, hatırlayamadım. En son mektubu yirmi yıl kadar önce, köylere de telefon bağlanmadan önce, en son bayram kartımı, cep telefonumu almadan önce yazmışım. Diğer yazılar ise bilgisayar çıktısı olmadan bir değer taşımıyor.

Oğlum okumayı sökmeye başladı dedim ya, hevesle oturdu bilgisayarın başına. Önceden internette bulmak istediği oyunları aramak için bize oyunun adını yazdırırdı. Artık kimseye ihtiyaç duymadan yazacağı için çok hevesli. Tabi, oturduğu gibi kaldı.

"Baba, biz mi yabancı dil öğreniyoruz, bu klavye mi yabancı dil" diye sordu, gördüklerinin okulda öğrendiği harflerle ilgisini kuramayınca.

Öğrendiğinin el yazısı olduğunu söyleyince de neden kullanacakları harfleri öğretmediklerini sordu, cevap veremedim.

Sonra dolaşıp diğer yazılara baktı. Bilgisayardaki yazılar, gazetedekiler, benim okuduğum kitaplar, annesinin ders kitapları, kendi masal kitapları, sokaktaki tabelalar, gördüğü her şey matbaa harfleri ile yazılmıştı. Şaşkınlığını giderecek bir yanıt bulamadım.

Bu çocuklar el yazısını ne zaman ve nerede kullanacak? Elli yıl önce bizler kağıt kalem kullanırken bile matbaa harfleri ile okuma yazma öğrendik. Bu dijital çağda, çocuklar cep telefonu veya bilgisayar mesajları ile iletişim kurarken, ödevlerini bile e-posta ile alıp gönderirken, kitaplarını, gazetelerini bile elektronik ortamda okurken neden el yazısına dönülmüştür?

Ben hala saf saf, böylesine önemli bir kararın yetki sarhoşu bir aklıevvelin buyruğu ile değil de, bu konuda uzmanlaşmış kişilerden oluşan bir kurulun detaylı araştırma ve değerlendirmeler sonucu aldığına inanmak istiyorum.

El yazısını öğretmeye çalışan öğretmenler bile neden olduğunu bilemeden emir uyguladıklarını söylüyorlar. Bilen varsa söylesin de oğluma cevap verebileyim.

 
Toplam blog
: 18
: 609
Kayıt tarihi
: 01.07.08
 
 

Tarih ve edebiyata meraklı biriyim. ..