Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

El yazısı mı düz yazısı mı

El yazısı mı düz yazısı mı
 

Küçük çocuk bu sene başladı okula.

Keyifle okula gidiyordu. Keyif alacağı yönünde en küçük bir şüphe yoktu.

Okul öncesi eğitimi, başarı ile tamamlamış,

Okul öncesi eğitimde, her defasında başarılı karneler eve getirmiş,

Okul öncesi eğitimde, alınabilecek her türlü yararlı bilgiyi şu veya bu şekilde edinmiş.

İlk öğretim okuluna başlamış.

Özel bir okul ve eğitimde kendisini kabulettirmiş bir okul.

Herkes kendisinden başarı bekliyor.

Ama çocuk okula gitmek istemez olmuş.

Evde ders yapmaktan keyif almaz olmuş.

Evde yazı yazmaktan keyif almaz olmuş.

Oysa çocuk okul öncesi eğitimde yazı yazmaktan çok keyif alırdı. Daha üç ay öncesine kadar okul öncesi eğitim aldığı okulda, bu konuda çok başarılı olduğu yönünde velisine teşekkür edildi.

Peki ne oldu da çocuk ilk öğretimin daha başında, okula gitmekten, ders yapmaktan, yazı yazmaktan şikayet eder noktasına geldi.

Araştırılır.

Üzerinde durulur ve bu ilgisizliğin nedeni bulunur.

Güzel yazıdır bu ilgisizlik.

Evet evet yanlış okumadınız.

Güzel yazı.

Hani daha ilk okula giderken bir ders vardı. Yanlış hatırlamıyorsam.

Güzel yazı dersi.

El yazısı ile yazardık ve bunun adı güzel yazı olurdu.

Dersin adıda güzel yazı dersi.

Senede bir kez mi gösterirlerdi veya ilk öğretimin dördüncü sınıfında mı böyle bir ders vardı, veya o yıl sadece bir ders olarak mı vermişlerdi, tam hatırlamıyorum. Uzun yıllar geçti.

Her şeyi anladık anlamasına da.

Güzel yazı dersi.

Şimdi yıl 2007

Teknoloji almış başını gidiyor.

Bilgisayarın artık lüks olmadığı bir dönemdeyiz. Lüks demek şöyle dursun, her evde bir bilgisayar olması şart olmuştur.

Hal vaziyet böyle iken a dostlar söylermisiniz; bu güzel yazı denilen el yazması zırvalığının, henüz ilk öğretimin birinci yılında çocuklara öğretilmesi ve bunun bir dayatma haline getirilmesi hangi aklın, mantığın ve engin bir zekanın ürünüdür?

Allah aşkına söylermisiniz, bu nasıl bir bilimsel eğitimdir?

Kime ne yararı vardır, el yazısı ile çocuklara yazı yazma öğretmenin?

Ne mantığı vardır bu saçmalığın?

Kimdir bu saçmalığın fikir babası?

Bu yazı tarzı çocuklara ek olarak ne tür bir yetenek katacaktır?

Düz yazı duruken el yazısı ile eğitim vermek pes doğrusu.

Valla ben anlamadım.

Kafamda basmıyor bu duruma.

Hani otellerde hattatlık denen bir esnaflık türü vardır.

Güneyi bilmeyenler ve güneydeki turizmi bilmeyenler açısından söylüyorum.

Beş yıldızlı otellerde bu şekilde yazılar yazan hattatlar vardır.

Bu hattatlara bir masa verilir.

Hattat, o masaya kira verir. Yani otelden kiralama yöntemi ile bu masayı kiralar. Otelde konaklayan turistlerin görebileceği bir yerde ve açıklıkta olur hattatın masası.

Gelen turistler hatıra için ismini yazdırır. Veya başka bir şey yazdırmak istiyordur. Hattat istenilen cümleyi, figüratif yazı ile yazar ve çerçeveletip turiste iyi bir para karşılığı verir. Bu gibi yazıların bedelide iyi bir rakamdır.

Hani diyorumki milli eğitim bakanlığımız acep bunumu düşünüyor! Böyle bir yetenekleri olsun, neme lazım gidip güneydeki beş yıldızlı otellerde çalışmak zorunda kalabilirler!

Çünkü başkaca benim mantığımı alan bir durum yok.

Düz yazı dururken, çocuklara son derece zor gelen ve günümüz bilimsel eğitimi ile taban tabana zıt bu yazı tarzını uygulamaya sokmanın açıklanabilir hiçbir yanı olmadığı gibi, hiçbir izanıda yoktur.

Yoksa diyorum bu çocuklara ileride Arapça falan mı öğreteceklerde illede güzel yazı denilen el yazısını öğretiyorlar.

Arapçaya alt yapımı hazırlıyorlar.

Valla düşünmeden edemiyorum.

Sizce varmı bir izahı bu durumun.

Aklınız mantığınız yatıyormu bu duruma.

Benim aklım mantığım yatmıyorda.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..