Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Elbasan Tava (Off ağzım sulandı vallaha!)

Elbasan Tava  (Off ağzım sulandı vallaha!)
 

Kaynak:İnternet


Şimdi efendim, ara sıra ya pratik olduklarından ya da anneden devredildikleri için yemek tarifleri yapıyorum; ne zamandır aklımdaydı annemim Elbasan Tava tarifini de yazayım diye, kendi canım çekince ehh kısmet bugüneymiş dedim!

Et olarak kemikli kuzu, mesela kuzu gerdan pek yakışır ancak ben dana etini tercih ediyorum; hatta kemiksiz kuşbaşı ile yapıyorum; yok kemik kırığı geldi, efendime söyleyeyim aman ben ilik sevmem falan gibi dertleri olmuyor!

Hele ki kalabalık bir misafir grubuna ikram edeceksem!

Kafanızı yeterince karıştırdıktan sonra, istediğiniz tür kırmızı et ile yapabilirsiniz diyorum, seçim size ait!

Kafa karışıklığınızı üzerinizden atıp da et seçiminizi yaptıktan sonra etleri haşlıyorsunuz; düdüklü, ya da çelik tencere, her ne kullanıyorsanız!

Yalnız etler piştiğinde bir miktar et suyu tencerede kalmalı, bu çok önemli!

Bir de tuzunu tencerenin altını kapatmadan hemen önce atmak!

Düdüklü tencereyse, buharı çıktıktan sonra kapağını açıp, tuzunu ekliyorsunuz.

Et miktarını söylemedim, annemin şöyle bir ölçüsü var:

Küçük tepside yapacaksan, diyor bana, ki pek ciddi bir şekilde yazmışım:

2 yumurta

4 kaşık yoğurt

1 çorba kaşığı un

Büyük tepside yapacaksan:

3 yumurta

6 kaşık yoğurt

2 çorba kaşığı un

Yani, et miktarınız 400 gr falansa küçük tepsi, daha fazlaysa büyük tepsi ayarını baz alıyorsunuz! Daha da fazla yapmak isterseniz, ölçüyü aynı oranda çoğaltıyorsunuz.

Yumurta, yoğurt ve unu karıştırıyorsunuz, içine et suyunu ilave edip bir zahmet daha şöyle bir çeviriyorsunuz! İçine de istediğiniz kararda tuz ekliyorsunuz, yoğurt, yumurta ve unu tatlandıracak şekilde.

Etleri tepsiye diziyorsunuz, karışımı da üzerine döküyorsunuz. Üstüne de birkaç parça tereyağı, efendime söyleyeyim tercih etmiyorsanız ne kullanıyorsanız artık ekliyorsunuz. İlle de sıvıyağ kullanıyorum derseniz ufak bir sır vereyim: Fındık yağı hem çok lezzetli, hem de sağlıklı bir yağmış, bir yıldır tanıdım kendisini, şahsen pek memnunum! Ama miktarı az tutmanızı tavsiye ederim, zira pek yoğun bir yağ!

Ama tereyağını seven biri olarak Elbasan Tava’da tereyağı kullanıyorum ben…

Neyse, lafı pek uzattık ama umarım siz bu arada tepsinizi fırına koymuşsunuzdur bile!

200 derecelik bir ısı uygundur, üstü kızarınca fırından alınmalıdır; ama ille de üstü nar gibi kızarsın diye beklemeyin, arada bir tepsinin dibini de kontrol edin!

Orta karar bir kızarma Elbasan Tava için yeterlidir!

Keyifle, afiyetle, bereketle olsun efendim…

Gülgün Karaoğlu

Ağustos,16/2010

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..