Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
592
 

Elbiseyi göstermek için mi giyinilir yoksa vücudu göstermek için mi?

Elbiseyi göstermek için mi giyinilir yoksa vücudu göstermek için mi?
 

İşte giyinmek zorundayız diyen, giyinmeyi korunma ve ahlaki gerekçelere dayayanlar bu yazıyı okumasınlar; çünkü onlara hitap etmiyor. Giyinmeyle görsel bir güzellik amaçlayanlar buyurun!

Elbise olmadan vücudumuzu gösterebilir miyiz? Eşimize ya da aynada kendimize. Üstelik elbise vücudumuzu örtüyor. Yani vücudumuzu göstermemek için giyiniyoruz. Gerçekçi olalım şimdi, genç ve güzel olanlar hariç özellikle hasta yaşlı bazılarımızın zaten gösterilecek bir vücudu yoktur, elbise vücudumuzun çirkinliklerini saklamak için giyilir.

Yine elbisenin güzelliğini göstermek için giymeye ne gerek var koyarsın vitrine güzelliği görünür diyenler olabilir ama elbise içinde insan varken anlam kazanır. En iyi giyinme şekli vücudu en iyi gösteren giyinme şeklidir diyenler de var ki bana göre de en mantıklısı bu. Elbise bizim vücut güzelliklerimizi gizleyecekse giymeyelim. Çıplaklığa özentinin nedeni bu olabilir. Çıplak olmaya gerek duymadığımız giyim en iyi giyimdir.

İlla birilerinin görmesini istediğimiz vücut bölümlerimizi estetik oyunları/giyim teknikleriyle hissettirmeden görünür yapabiliriz. Yani birinin sırtında elbise vardır ama aslında çıplaktır. Dediğimiz gibi bozuk vücutlular onları adam gibi gösterdiği için elbiseye teşekkür etmeliler. Biz insanlar da benciliz. Beraber yaşadığımız bazı vücutların açılmasını, bazı vücutların kapanmasını isteriz. Vücutları güzel olanlar açık, güzel olmayanlar kapalı giyinsin!

Diğer yandan insan da giyimle güzel oluyor. Yani elbisenin hakkını da vermek lazım. Ama güzelliği sadece elbise yaratmıyor. Vücut zaten güzelse elbise daha güzel yapıyor. Yani elbiseyle güzelleşmek diye bir şey yok. Kadınların vücutlarını çıplak olarak görmek isteyenler bizimle aynı fikirde olmayabilirler ama zaten böyle bir şansları yok. Normalde amaç vücudu göstermekse giyinilmez değil mi; öyle daha iyi görürüz.

Ahlakçılara/ihtiyaççılara niye kızıyorum? Ahlakı da ihtiyacı da abartıyorlar. Onlara göre güzelliğin hiç önemi yok. Hatta güzelliği göstermememiz lazım/çirkin olmamız lazım. Ahlakçılara/ihtiyaççılara göre üşüdüğümüz için elbise giyiyoruz. Ahlaki nedenle elbise giyiniyormuşuz. E siz sadece bunları düşünüyorsanız giydiğiniz elbisenin güzel olmasına gerek yok ki.

Âdemle Havva’nın resimlerinde mahrem yerlerine yaprak sonradan konulmuş olabilir ama öyle gezdiklerini düşünmek zor.

Kim bilir belki vücudumuzu örtme isteği (ya da zorunluluğu) başlangıçta yoktu, dinlerle falan ortaya çıktı. Yani insan olduğunu bile bilmeyen ilk insan şeyini kapamayı mı düşünecek.

Zaten hani şu anki dini yasaklar, çekinme ve ahlaki kaygılarımız olmasa çıplak gezmenin nasıl bir sakıncası olabilirdi ki üşümek dışında mesela.

Dini/ahlaki gerekleri bir yana bıraktık, elbiseyi tartışıyoruz.

Neden elbise giyeriz? Vücudumuzu örtsün, soğuktan korunalım diye mi yoksa güzelleşmek için mi?

Elbise insanı güzelleştirir mi?

Güzelleşme konusunda elbisenin iki yönlü fonksiyonu olduğunu daha önce yazdık. Vücudun eksiklik ve çirkinliklerini örterek güzel görünmemizi sağlar. Diğeri, güzel yerlerimizi de örttüğü için güzelliklerimiz ortaya çıkmaz.

Din ve ahlaka göre ise elbisenin ikinci özelliğinden hareketle bu anlayışla giydiğimiz zaten elbise değildir, çuval giysek daha iyi. Tabii ki bu bizim görüşümüz ve inananların hassasiyetiyle konuşmuyoruz. Değilse tercihlerine saygı göstermemiz lazım.

Ama onlar da (tamam, inançları gereği öyle yapıyorlar ama) giyim tarzlarının elbisenin amacına uygun olmadığını kabul etmeliler. Onlar güzel görünmek için değil vücutlarını örtmek için giyiyorlar ve bu durumda nasıl giyerlerse giysinler fark etmez. Elbette giyim tarzları onlara güzel gelebilir ve böyle güzel olduklarını düşünebilirler.

Elbise giymenin amacı güzel olmak diyorsanız elbisenin fonksiyonunu bir kez daha hatırlayalım ” Güzelleşme konusunda elbisenin iki yönlü fonksiyonu olduğunu daha önce yazdık. Vücudun eksiklik ve çirkinliklerini örterek güzel görünmemizi sağlar. Diğeri, güzel yerlerimizi de örttüğü için güzelliklerimiz ortaya çıkmaz”

Tesettürü bir yana bırakırsak ideal giyimde elbise vücudumuzun eksiklik ve çirkinliklerini örtmeli ama güzel yerlerimizi örtmemeli. Aksine özellikle kadınlar için elbise güzel ya da güzel olması gereken (bizi hoş ve alımlı, seksi gösteren, insanların aklını başından alan) yerlerimizi tüm güzelliğiyle  (desen, şekil, serbest vuruş oynamalarıyla) cömertçe ortaya koyan bir tarzda olmalıdır.

“Satılık mal gibi yani… Süslenmeye, oramızı buramızı göstermeye ne gerek var, Allah’ın yarattığı…”

Allah’ın yarattığını da görmüyoruz ki, üstüne bir çuval geçirmiş…

” Gören görüyor, sana ne! Şeyimizi sana mı göstereceğiz tövbe tövbe!”

O zaman çullu çullu sokağa çıkmayın, göz zevkimizi bozuyorsunuz!

“Siz de bizim göz zevkimizi bozuyorsunuz!”

Bu “saygısız ateist” konuşması için özür dileriz; bizim görüşümüz değil; toplumda böyle düşünenler var da yansıtmak istedik. Sen de ağzını bozma ablam. Değilse demokraside herkes dilediği gibi giyinme hakkına sahiptir. Çulmuş çuvalmış kimseyi ilgilendirmez. Şeyinin görünmesi de seni ilgilendirmez ablam.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ister üst üste koy ister sıraya ..toplasan bi tane etmeyecek insanlar için uğraşamıcam seninle..Allah çok versin:)

savas barka 
 29.11.2015 16:57
Cevap :
Evet artık can sıkmaya başladım, ama napayım ben de böyleyim işte.  01.12.2015 17:38
 

ben kasarım kerim..biri cebimde diğeri yan cebimde olsun demem karşımdaki buna değecek biriyse birinden birini tercih edrim ..aldatmak bana göre değil..

savas barka 
 28.11.2015 19:42
Cevap :
Yok canım biri olur mu ben ikisini de tercih ederim. Sıraya koymak için seçerim.  29.11.2015 14:07
 

kusura bakma ama ben kadın erkek ayrımı yapmam aynı şeyi erkekler içinde yazarım..bal gibi ucuzlar..sadakatleri ne kendi vucütlarına nede başkalarına ..önüne gelenle beraber olan sözde sıcak ama bi o kadar basit kadınlar ..dış görünüşleri ben buyum diye bağırıyo..neyini kıskanıcam ..ben bi erkeğinde ucuzunu sevmem.

savas barka 
 28.11.2015 19:16
Cevap :
Sapık olup namuslu davrananları ilginç buluyorum. Doğrusu da bu zaten.Her zaman için eli yüzü düzgün insanların içinde geriliyorum.Aksilik bu ya beni de hep baş köşeye koyuyorlar.Yapmayın etmeyin ben bu iltifatlara layık değilim çamurun biriyim diyorum.İnanmıyorlar. Yüzümde asalet varmış,ben böyle biri olamazmışım. Omuzlarda gezmekten bıktım!  29.11.2015 14:04
 

bence bu kadınlar feminen değil ..

savas barka 
 27.11.2015 15:16
Cevap :
Ben feminist severim...Kadın kadını eleştirince sinir oluyorum. Sen de yap bacım niye kıskanıyorsun!  28.11.2015 9:06
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5714
Toplam yorum
: 14414
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 640
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster