Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '08

 
Kategori
Haber
 

Eldivenle tokalaşmak

Eldivenle tokalaşmak
 

Sonunda Kraliçe ülkemize geldi, haftalardır hazırlanan görkemli, bir o kadar da sıkıcı ve yapay bir törenle karşılandı.

Son zamanlarda iyiden iyiye anladığım bir şey var ki ünlü olmayı istemezdim, dün de anladım ki kraliçe olmayı hiç istemezdim. Protokol ve yapılması gerekenler listesinden, geriye ne kalır insanın hayatında acaba? Doğallık diye bir şey var mıdır? Samimiyet diye bir şey var mıdır?

Olmadığını, olamayacağını biliyoruz.

Dünkü törenlerde en çok dikkatimi çeken kraliçenin şüpheci ve yabancı bakışlarıyla etrafı gözlemesi ve eldiveniyle tokalaşmasıydı.

Tokalaşırken eldiveni çıkarmamak da protokol ya da kraliyet geleneği mi bilmiyorum, ancak tokalaşma insan ilişkilerinde çok önemlidir. Karşısındakinin kişiliği hakkında ilk ipuçları alınır bu ilk tanışmada, sıcaklığı/soğukluğu, gücü, kararlılığı, sağlamlığı hissedilir.

Eldivenle tokalaşmak ise “ben sana kendimle ilgili hiçbir bilgi vermek istemiyorum, ben ulaşılmaz bir yerde duruyorum” demenin bir başka ifadesi sayılabilir belki, ya da aşırı titizlik işareti olabilir.

Kraliçenin şıklığına diyecek bir şey yok, bayan Gül’ün de rüküşlüğüne. Başı da tümden örten bütünsel bir kıyafet, bana yedi cüceleri anımsatıyor . Konuk olduğum bir düğünde böyle giyinen çok kadına rastlayıp hayret etmiştim, bu türbanlıların gece kıyafeti versiyonu oluyor sanırım. Bir tanesinin yeşil başlıklı bütünsel uzun giysisi hemen yedi cüceleri çağrıştırmıştı bana ( pamuk prenses filminde cücelerin yeşil kukuletalı kıyafetleri vardı aynı öyle).

Peki bu görüşe mensup olan kadınlarımızın giysileri malum da erkekleri nasıl giyiniyor? Hiç dikkat ettiniz mi?

Sivri burunlu ayakkabı ve kalın çizgili takım elbiseler giyiyorlar. Onların da bir tarzı var.

Giysilerle , hayat görüşü arasındaki ilişki yadsınamaz. Araştırmadım ama bu konuda mutlaka yapılmış birçok bilimsel çalışma vardır.

Bizim protokolün giyim tarzı bir yana ben eldivene takıldım kaldım!

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..