Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '10

 
Kategori
Kitap
 

Eldivenler, Hikayeler

Eldivenler, Hikayeler
 

Herkesin okuma tarzı farklıdır. Kimi gündüz okur kimi gece, kimi yatarak okur kimi koltukta. Kimi bir şeyler içer okurken kimisi de bir şeyler dinler.

Herkesin bir okuma tarzı olduğu gibi okuduğu tür de farklıdır. Kimi psikoloji türünü sever kimisi de polisiye.

* * *

Bana gelince öykülerden oluşmuş kitaplara pek rağbet etmezdim. Hikaye kitaplarına karşı olan çekinikliğim Murathan Mungan’ın Kadından Kentler kitabını okuyuncaya değin sürdü. Yine aynı yazarın Eldivenler, Hikayeler kitabıyla öykü kitaplarına olan ilgim arttı. Araya bir de öykü kitaplarına olan ilgimin sadece aynı yazarla sınırlı kalıp kalmadığının görmek için başka bir yazarın öykü kitabını sıkıştırdım.

* * *

Demek istediğim şu ki ben, Eldivenler, Hikayeler kitabını çok sevdim. Sonra bir kitap nasıl anlatılır diye düşündüm. Kaygılarım vardı, eksik sözcükler kullanıp yazara ve kitaba haksızlık ederim diye. Belki de edebiyat bilgimi yeterli görmediğimdendir.

* * *

Yazar, aşamda her zaman karşılaşmadığımız ama var olan olayları, ilişkileri ve bu ilişkilerdeki duyguları anlatmış.Bazen de hiç tanınmayan duygularla karşılaştırmış okuyucuyu. Farklı ilişkiler anlatmış hikayelerinde.Özelliklede ölümün ilişkilere ve duygulara yansıma biçimi etkiledi beni.

* * *

Sevdiğiniz bir içkinin ilk yudumunun yerine ulaştıktan sonra ağzınızda bıraktığı tada benzer bir etki bıraktı bende hikayeler.

* * *

Belki de bu yüzden anlatmak istedim, etkisini biraz daha sürdürebilmek için.

Ya da Murathan Mungan’ın bir yazar olarak bendeki yeri farklı olduğundan.

Kitapta “Eldivenler, Ansızın Her Şey, Kaset, Yaz Gibisi Var mı? Kötü Adamla Kötü Kadının Aşkı Üzerine Küçük Bir Film, Krep’in Duvarı, Islık, Çarpışma, Tabut ve Geçici Kesintiler” isimlerini verdiği on hikayesi var.

* * *

Yazarın bir söyleşisinde okumuştum Geçici Kesinlikler adını verdiği son öyküye ait fikir, 1988 yılında aklına düşmüş.Ve 2009 yılında yazılmış. Yıllarca aklında durduğunu ve yazılmak için zamanını beklediğini söylemiş.

* * *

Ama ben en çok Ansızın Her Şey isimli öyküsünü sevdim. Yazarın bir şiirinden birkaç dize yazarak bitirmek istiyorum.

Hani şarkılar bu kadar incitmezken,

Hani körkütük sarhoşken gençliğimizden,

Daha biz kimseye küsmemiş,

Daha kimse ölmemişken,

Eskidendi, çok eskiden.

Mayıs 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..