Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '13

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Elektriğe zam yok lâkin sayaçlar hızlı mı dönüyor ne?

Elektriğe zam yok lâkin sayaçlar hızlı mı dönüyor ne?
 

aleviforum.com'dan...


Ben Habertürk ve Fox’ta gördüm…

Belki başka televizyonlarda da konu işlenmiştir.

Son elektrik faturaları el yakıyor…

Faturanın yüksek olduğunu, Ağustos başında, İzmir’deki eve gelen faturada fark ettim…

Bunda bir fazlalık var diye düşündüm… Zam mı geldi acaba dedim?

Sonra, Ağustos’un ikinci yarısında Sandıklı’ya gittik…

Tam bizim gittiğimiz günlerde babamların elektrik faturası geldi…

Onlar da fazla buldu… Eski-yeni karşılaştırdık… Pek bişey anlayamadık… Çünkü uzun bir süre evden uzak kalmışlardı, kıyaslama yapamadık.

Eylül başında İzmir’e dönünce, televizyonlardaki “Elektriğe zam var mı, yok mu?” tartışmalarını gördüm.

Bu haberleri uzun uzun yapanlar da işin içinden çıkamıyorlar…

En sonunda, dağıtım şirketlerinin “zam yapılmadı” beyanlarıyla programlarını sonlandırıyorlardı…

Kimsenin aklına daha önceki faturalarla yeni gelen faturayı karşılaştırmak gelmiyordu.

Bendenizin aklına geldi ve mukayese ettim.

SONUÇ: ZAM YOKTU!

Kilovat başına ödenen rakam, her şey dâhil 36 kuruş civarındaydı.

Peki, bu “zam gelmiş, faturalar kabarmış hissi” nereden geliyordu?

Şuradan:

Kışın daha fazla elektrik tüketiyoruz ve daha çok ödüyoruz.

Yazın faturalar hafifliyor…

Gel gör ki bu yaz faturalar hafiflemedi…

Neredeyse, kış aylarında ödediğimiz kadar elektrik faturaları geldi.

Hal böyle olunca, “Acaba zam mı yapıldı?” şüphesine kapıldık!

Evet, elektrik fiyatı değişmemiş…

Bizim kullanımımız artmış!

İyi ama herkesin kullanımı birden artar mı?

Başka izahı yok!

Ya hepimizin kullanımı artmış,

Hepimiz yeni elektrikli eşyalar edinmişiz ve tüketimimiz yükselmiş…

Veya sayaçlar normalden hızlı dönmeye başlamış!

x   x   x

SOKAK LAMBALARI

Çok şükür elektrik üretimimiz gayet iyi…

Sokaklara konan ampullerle gecelerimiz de gündüz gibi aydınlanıyor…

Lâkin güneşin pırıl pırıl parladığı yaz günlerinde, gündüzleri de ampullerle aydınlatmanın manası yok ki!

Bornovave Bayraklı’yı her gün görüyorum… Direklerdeki, o projektör gibi ampuller akşama kadar yanmaya devam ediyor.

Sayaçlarımızın daha hızlı dönmesinde(!) bu sokak lambalarının da katkısı olabilir mi?  

x   x   x

KİM BİLİYOR?

Turgut Beyin dillere destan sivilliğinin aslında beden ölçülerine uygun askerî giysiler bulunamamasından kaynaklandığını, en iyi Semra Hanım biliyordu.

Erbil TUŞALP

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..