Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '15

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Elektrik faturalarınızı kontrol ediyor musunuz?

Elektrik faturalarınızı kontrol ediyor musunuz?
 

Ben etmiyordum.  Faturalar bankada otomatik ödemeye bağlı olduğu için hiç incelemiyordum.  Ancak bugün bir gazetede okuduğum .haber üzerine artık faturaları kontrol etmeye başladım. Haber şöyle:

Boğaziçi Elektrik Dağıtım, Ekim, Kasım, ve Aralık aylarındaki faturalarını ödeyen abonelere, yine aynı tarihler için borç çıkardı. Vatandaşlar isyan etti. Ekim, Kasım, Aralık aylarındaki faturalarını ödeyen BEDAŞ aboneleri aynı tarihler için yeni ödenmemiş faturayı görünce şoke oldu. Şirket bu ay içinde yaptığı sayaç okumalarını Ekim ayındaki son indeks üzerinden gerçekleştirdi. Böylece vatandaşa üç aylık fatura çıkarıldı.

İtiraz edenlere de “Önce öde sonra itiraz et” diyorlarmış. Yani benim gibi faturalarını otomatik ödemeye bağlatıp, fatura içeriğini incelemeyen vatandaşlara şimdiden geçmiş olsun.

Peki Boğaziçi Elektrik’i ihalede kimler almış?

Cengiz, Limak, Kolin ortaklığı ihale ile bu şirketi almış. Şirketi aldıktan sonra şirketin adını da baş harfleri olan CLK yı ekleyerek, firmanın yeni adı CLK Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. olmuş. CLK nın arasına bir sesli harf koysanız CILK olur, o da başka. Bu şirketler AKP’nin ihale şanslısı şirketler olarak dikkati çekiyor. Hele bir tanesinin sahibinin adı tapelerde geçmiş ve o tapelerde milletin ………koyacağız dediği ortaya çıkmıştı.

Neyse, son elektrik faturası gelince ben de geçmiş üç ay ile, bu ayki faturayı inceleyeyim dedim. Geçtiğimiz aylarda 50 TL. ile 68 TL. arasında değişen faturalarımın bu ayki dökümü 108.- TL. sı imiş. Tarihlere baktım mükerrer bir tarih yok. Ama yandaki fotoğrafta gördüğünüz gibi fatura dökümlerini aşağıda paylaşayım.

Esas elektrik sarfiyatımız……………….…….72,68 TL.

Personel satış hizmet bedeli…………………. 2,26 TL.

Sayaç okuma bedeli……………………….…....0,59 TL.

İletişim sistemleri kullanma bedeli……….….2,45 TL.

Dağıtım bedeli…………………………...………8,42 TL.

Enerji fonu……………………………….....…….0,72 TL.

TRT payı……………………………….…………..1,45 TL.

Belediye tüketim vergisi…………..…..………..3,63 TL.

Güncel yuvarlama …………………..…,…..…  -0,07 TL.

Katma değer vergisi………………....……...…16,60 TL.

Toplam………………………………...…...……108,80 TL.     

Faturada da görüldüğü gibi tüketim bedelinin yüzde ellisi kadar diğer giderler var. Bunlar içinde kayıp kaçak bedeli var mı? Varsa hangi bölümün içinde onları bilmiyorum.

 Güneydoğu’da yaşayanlar ne yapıyor acaba?

Ne yapacaklar ki? Onlar elektrik parası ödemiyorlar ki…….

 

 

 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..