Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '12

 
Kategori
Alternatif Enerji
 

Elektrikli bisikleti güneş enerjisiyle çalıştırdı

Elektrikli bisikleti güneş enerjisiyle çalıştırdı
 

Atatürk'ün aşağıdaki sözü nedense beni çok etkiler.

"Biz, ilhamımızı gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya hayattan almış bulunuyoruz!" 
Mustafa Kemal ATATÜRK"
 
Gerçekten bu söz, bu durumun idrakine varanlar için bence çok şey anlatır.
 
İşte ilhamını doğrudan doğruya hayattan alan bir kardeşimizin haberi de bugünkü gazetelerde yer aldı. Böyle insanlara çok büyük saygı duyuyorum. Yeni neslin böyle somut projelerle ülkemize çok büyük değerler katacağını düşünüyorum ve kendisini tebrik ediyorum.
 
Denizli'de Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Meslek Yüksekokulu Elektronik Teknoloji Bölümü 2. sınıf öğrencisi Murat Kuş, elektrikli bisikletini güneş enerjisiyle çalışır hale getirmiş. Bisiklete takılan güneş paneli, aynı zamanda gölgelik olarak da kullanılıyormuş. Elektrikli bisikletinin aküsünün 25-30 kilometre sonra bittiğini, akünün şarj olması için en az 2 saat prizde kalmasından dolayı bunu yapmaya karar verdiğini açıklamış.
 
Murat Kuş şöyle devam etmiş;
 
"Akü bittiğinde şarj için elektrik prizi bulamadığım zamanlar da oluyordu. O zaman normal bisiklet gibi kullanıyordum, çok yoruluyordum. Benim elektrikli bisikletim gibi akülü araçların elektriğe bağımlığını bitirmek için bir ay çalıştım. 
 
Aküden aldığı elektrik enerjisi ile çalışan elektrikli bisikletimi, güneşten elde edeceğim elektrik enerjisi ile çalıştırmaya karar verdim. Pamsolar firmasının teknik servisinin de desteği ile demirciye hazırlattığım düzeneği, elektrikli bisikletime monte ettirdim. Bu düzeneğin üzerine de güneş ışınlarını toplayıp elektrik enerjisine çeviren 80 voltluk panel yerleştirdim. Panelden elde ettiğim elektrik enerjisini de elektrikli bisikletimin aküsünde toplamayı başardım. Elektrikli bisikletin üzerine monte ettiğim paneli, aynı zamanda yaz sıcaklarında beni güneşten koruyan gölgelik olarak da kullanabileceğim. Bu çalışmamın maliyeti 600 lirayı buldu. Akülü araçlara yapılacak 600 liralık bir masrafla bu tür araçların elektriğe olan bağımlılığı tamamen ortadan kaldırılabilir. Benim sistemimle akülü araçlar, güneş olduğu sürece hiç şarj etmeden saatlerce kullanılabilecek ve hiçbir zaman akü bitmeyecek.
 
Engellilerimizin kullandığı akülü tekerlekli sandalyeler kullanışlı. Benim sistemim bu tür araçlarda kullanılırsa engellilerimizin hayatı daha da kolaylaşır. Güneş olduğu sürece tekerlekli sandalyenin enerjisi hiç bitmeyeceği için engellilerimiz rahat rahat gezebilecekler."
 
Güneşi etkin kullanmakta çok büyük fayda var. Bugün dünya rüzgar ve güneş enerjisine yöneliyor. Güneşden elektrik elde ederek, pek çok masraflı işler bedavaya getiriliyor. Bugün mesela güneş ocakları ile bazı köylerde yemekler bile bişiriebiliyor. Bu gidişle güneş enerjisi (yenilenebilir enerji) kullanımı dünyayı yakın bir zamanda acayip bir şekilde dönüştüreceğe benziyor.
 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..