- Kategori
- Eğitim
Elektronik Danışma Hizmeti
Bilgi merkezlerinin en önemli kısmı olan danışma hizmeti gelişen teknolojinden etkilenmiş elektronik danışma hizmeti kavramını ortaya çıkarmıştır. Elektronik danışma hizmeti kullanıcıların kütüphaneye veya bilgi merkezlerine gelmeden konu uzmanları ya da danışma kütüphanecisine elektronik ortamdan gerçek zamanlı veya gerçek zamanlı olamayacak şekilde iletişime geçmesidir.
Elektronik Danışma Hizmetlerini Geleneksel Danışma Hizmetlerinden Ayıran Fark Nedir?
Danışma kütüphanesinin kullanıcı ile yüz yüze gelmeden sohbet ve e-posta gibi sanal ortamdaki araçlarla kullanıcının bilgi gereksinimini karşılaması ve onu yönlendirebilmesidir.
Elektronik Danışma Hizmetlerinin Gelişimi
Danışma hizmetlerindeki değişim, 1980 yılından sonra hız kazanmıştır. Çevrimiçi yayın tarama hizmetleri, CD-ROM’ların kullanımı, bilgi ağları, elektronik kaynaklara aracısız erişim olanağı, lisans anlaşmaları ve konsorsiyumlar hizmetin tasarımında etkili olan gelişmelerdir.
Elektronik danışma hizmetinin görevlerini sıralayacak olursak.
Danışma kaynaklarının artan bir şekilde çevrimiçi olarak üretilmesi
Danışma hizmetlerinde elektronik bilgi kaynaklarının kullanımı, veritabanlarını tarama, dosya transferi ve veri değişimi yapılması
Kullanıcı soruları için elektronik formlar oluşturulması
İnternetin danışma hizmetleri için bir tartışma ortamı oluşturması. İnternet üzerindeki tartışma listeleri aracılığı ile yanıtlanması güç soruları kısa sürede yanıtlanması
İnternetin pek çok konu uzmanının erişebilir kıldığı bir ortam olma özelliği taşıması
gibi hizmetler vermektedir.
Tabii bu durumun avantajları olduğu gibi dezavantajları mevcuttur..