Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '11

 
Kategori
Teknoloji
 

Elektronik kitap satışı kağıt kitapları geçti. Ama...

Amazon bir açıklama yaptı ve elektronik kitap okuma cihazı Kindle'dan satılan kitapların tüm basılı kitaplardan daha fazla sattığını söyledi. Bunun yanında önümüzdeki 20 yıl içinde internete girmeyen dünya vatandaşı kalmayabileceği söylendi.

Önceki gün okullar tatile girdi. Oğluma benim küçüklüğümde okuduğum ve çok sevdiğim kitaplardan birini, Ömer Seyfettin'in hikayelerini aldım. O zaman avuç içine sığan sert kapaklı Milliyet Yayınları klasikleri vardı. İlk Ömer Seyfettin'imi bu kitaplardan okumuş ve ileride becerebilirsem onun gib yazmaya karar vermiştim. O yüzden oğluma Ömer Seyfettin'i büyük umutlarla verdim. And hikayesini okumaya başladı.

Bilmediğin kelimeleri internetten ara bul ve öğren dedim ona. Çok fazla gelip gitmeye başladı yanıma. Çünkü kelimelerin anlamlarını internetten buluyordu ama neyi anlattığını, niye olduğunu anlayamıyordu. Mesela cami avlusunda altına çeşme takılmış fıçıyı çözemedi. Fıçının anlamını biliyordu ama neden böylesi bir alete ihtiyaç duyulduğunu anlamakta çok zorlanıyordu bugünün internet çocuğu. Anlattım o zamanki yokluğu ve imkansızlıkları.

Sonra iki çocuğun kan kardeşi olmasının ne demek olduğunu sordu. Dilimin döndüğünce anlattım. Facebook'ta arkadaş eklemek, ona 'like vermek" gibi kavramlarla bezeli 10 yaşındaki çocuğun bunu çözmesi çok zordu. Oku hikayeyi anlayacaksın dedim.

Hikayeyi okumuş olanlar mutlak hatırlar. Yazar Mıstık isimli bir çocukla kan kardeşi olur. Günün birinde bir köpek saldırır, Mıstık kan kardeşini korumak için atılır ve köpek onu ısırır. Köpek kuduz olduğu için Mıstık hikayenin sonunda ölür.

Bir süre sonra gözleri dolu dolu geldi oğlum. "Baba?.." dedi ağlamaklı bir ses tonuyla "Mıstık öldü. Arkadaşı için öldü"...

İnternetten bunu bulamamıştı. Kindle çok satsa da henüz Ömer Seyfettin'in duygusal hikayeleri yoktu içinde. Kızların Mıstık'a "Mustafa Mıstık arabaya kıstık" tekerlemesi okumasını bulamazdınız Kindle içinde.

Herşeyden önemlisi, bizim geçmişimiz, bizim özümüz, bizim benliğimiz yoktu internette. Biz en iyi siteleri yapıyor, yeni teknolojiler icat ediyor, Avrupa'nın en büyük kullanıcı kitlelerini yaratıyor olsak da kendi özümüzü internete sokamadık. Bizim çocuklarımız dünyayı bilecekler ama kolunu kesen iki çocuğun kan kardeşi olmasının getirdiği şeyin büyüklüğünü eğer böyle giderse anlayamayacaklar.

Kindle istediği kadar çok satsın, Türkiye'de önce Ömer Seyfettin'in okunması gerekiyor.

Bizim çocuklarımızı internetten önce okuma keyfinin içine sokmamız gerekiyor. Gerisi nasıl olsa gelir.

Fedakarlık kelimesinin neyi içerdiğini cnn.com'da bulamadım. Ömer Seyfettin'in And hikayesinde var ama...

 
Toplam blog
: 69
: 9106
Kayıt tarihi
: 06.07.06
 
 

Yaklaşık 10 sene Milliyet gazetesi ve yayın grubunda çalıştıktan sonra basın ve sosyal medya danış..