Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '14

 
Kategori
Yılbaşı
 

Elemli, yaslı bir kişi gibi ışıksız bir yeni yıl......

Elemli, yaslı bir kişi gibi ışıksız  bir yeni yıl......
 

Bugün 12 Aralık. Bir kaç gün önce Bodrum'un güneşini, begonvilleri, kuş seslerini ılık havayı bırakıp yağmurun, kara , puslu havanın, inşaat seslerinin, trafik keşmekeşinin, kirli havanın kol gezdiği bu şehre ,İstanbul'a geldim.

 İstanbul'u 6 ay once bıraktığımdan daha gürültülü, daha kalabalık, daha kirli ve daha zor yaşanır buldum. Bodrum'da kuş sesleri, inek, horoz sesleri vardı. Bu arada unutuyorum. Köşedeki Tohum Vakfı Engelliler Okuluna ait Atölye binasının inşaat sesleri de geliyordu arada. Ama engelli çocukların çalışacağı, eserler yaratacağı, bir hüner öğreneceği binanın inşaat sesleri bana çok itici gelmiyordu. Oysaki İstanbul'da özellikle bizim semtte her sokakta en az 5 inşaat , beton kamyonları, toz duman arasında yaşam iyice zorlaşmış.

Bugün 12 Aralık dedim. Şehirde bir şey daha dikkatimi çekti. Sokaklar kapkara.Havanın puslu, yağmurlu kara resmine ,ilaveten sokaklar, caddeler de ışıksız,kapkara.

Oysaki geçmiş yıllarda özellikle oturduğumuz semtte, Bağdat Caddesinde biraz süslemeler olurdu. Belki Paris , belki Şikago, belki Brüksel, belki Viyana,belki Newyork kadar değildi bu süslemeler .Ama en azından sokaklarda ışıklar yanardı ağaçlarda.

Bugün Bağdat Caddesinden geçtim. Sadece Şaşkınbakkal, Erenköy arasına bir kaç süs asılmıştı, Kenarlara kaldırımlara da noel baba falan gibi bir kaç obje konmuştu. Bir kaç büyük mağazanın kendi çabaları ile yaptıkları süslemeler dışında kapkara idi caddemiz.

 Sanki yas tutan bir kişi gibi karalara bürünmüş bu cadde ve sokaklar bana bir zamanlar yaşadığım Paris'ı ve oradaki yılbaşlarını anımsattı.

 Aralık ayının başından itibaren süslenen caddeler , yollara kurulan devasa noel ağaçları, sokaklara kurulan küçük hediye kulübeleri, süsler, süsler,

Yeni bir yılı coşku ile mutlulukla karşılaması için insanların yapılan çaışmalar.

Oysaki biz gittikçe kararan bir dünyada kapkara yaşıyoruz. Elemli, yaslı bir kişi gibiyiz tümümüz.

Ümidim önümüzdeki bir kaç günde. Umarım bu karanlık bir çok kişiyi rahatsız eder de bizler de kapkara bir şehirde değil, ışıklar içinde gireriz 2015 yılına.

Biz hak ediyoruz bu aydınlığı.....

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..