Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '08

 
Kategori
Futbol
 

Elenmeyi haketmedin!

Elenmeyi haketmedin!
 

Hani bazı maçlar vardır... Fark yeseniz de “şerefli mağlubiyet” başlıkları atılır. Salı akşamki maç için bu tabiri kullanamayız belki ama, sahada yenilse de inançla mücadele eden ancak tecrübesizliğinin kurbanı olan bir Fenerbahçe vardı diye düşünüyorum...

Tecrübesizlik diyorum çünkü maçtan önce de bir çok kere yazılan çizilen bu tarz takımların oyunun başlarında çok hızlı oynadıkları gerçeğini Fenerbahçe es geçti. Chelsea aynen İstanbul’da olduğu gibi maça çok hızlı başladı. Ve bir duran top+yan toptan golü yiyerek maça 1-0 yenik başladık...

Birçok kişi benle aynı fikirde olmasa da ben o posizyonda Volkan’ın o topu yumruklamak için çıkması gerektiğini savunuyorum. Daha doğrusu savunuyordum. Bu tarz yan toplarda adam adama savunmanın gerektiği kuralını unutan defans blokunun da önemli bir hata yaptığını düşünebiliriz...

Bu arada oyunun genelinde kalecimiz Volkan son derece iyi oynadı bunu da belirtmeden geçemeyiz...

Bizim takım olarak ne yapıp edip oyunun temposunu düşürmemiz gerekiyordu maçın başında. Maçtan önce de söylemiştim maç içinde de bunu düşündüm hep...Bu maçın hakkı 0-0’dı...Bu sonuç bize turu getirecekti... Eğer oyunun başında biraz daha dikkatli davranabilsek bu skoru almamız içten bile değildi...

Chelsea, Avram Grant’ın da belirttiği gibi bizden çekindi ve o dillere destan savunmasını daha bir şevkle yaptı. Öyle ki maçın genelinde sadece 3 tehlikeli pozisyon yaratabildik. Bunların üçü de çok önemli gol pozisyonları idi ve birisini atmamız halinde turu geçecektik...

Ayrıca Chelsea kalecisi Cudicini’nin sakatlanıp 26. dakikada yerini 3. kaleci Hilario’ya bırakması hepimizde uzaktan şut atılması gerektiği fikrini uyandırdı. Bunu oyuncularımız yapmasına yaptı ancak bu sefer de Hilario hayatının maçını oynadı...

Avram Grant ikinci yarı Kalou’yu oyundan alıp Belletti ile çift ön liberoya döndü...Buna karşılık Fenerbahçe Maldonado’yu oyundan alıp Semih+Kezman çift forvet ve tek ön libero ile saldırı pozisyonu aldı...

Stamford Bridge’de... Bir Türk takımı... Fenerbahçe bütün ruhuyla saldırıya geçti. 420 milyon dolarlık takım karşımızda ezilmiş...Bütün hatlarıyla defansa çekilmişti.Öyle ki bir ara Fenerbahçe sanki normal bir lig maçı oynuyormuşcasına kendi arasında top dolaştırmaya başladı...

Ama ilk maçta da olduğu gibi defans hatlarının önünde yay çiziyorduk sadece...İlk maçta kilidi defansın arkasına atılan uzun toplar ve uzaktan şutlarla açmıştık. Bu sefer de onu denedik. Defansın üstüne atılan bir topta Lugano kendini unutturdu ve çok uygun bir pozisyonda golü atamadı... Çok daha zor bir pozisyonda aynı golü Sevilla’ya atmıştı oysa...

O olmadı bu sefer önce Gökhan sonra da Kazım uzaktan iki füze yollamasına rağmen kaleci Hilario belki de hayatının kurtarışlarını yaptı... Eğer onlardan birisi gol olsaydı şu anda tarihi yazmış olurduk...

Ben ilk maçta 1-0 geriye düştüğümüz zaman şunu düşünmüştüm...Bizim bu Chelsea’yi burda her ne pahasına olursa olsun yenmemiz lazım. Ama şu da bir gerçek ki Chelsea’nin kendi sahasında bizi yenmesi en normal maç sonuçlarından birisi olacaktır diye de eklemiştim. Kısacası kendi kalemize attığımız o gol bizi turdan etti...

Ama örnek bir mücadele sergiledik. İki maçta da İngilizlere futbol dersi verdik. Deivid’in dediği gibi bu işin parayla değil yürekle olduğunu onlara bir kere daha hatırlattık...

Liverpool karşısında bu mantıkla oynarlarsa iyi olur yoksa geçen senelerdeki kaderlerini tekrardan yaşamak zorunda kalabilirler...

Fenerbahçe’ye buraya kadar yaptığı üstün mücadeleden dolayı bir taraftarı olarak teşekkür ediyorum ve filmin burada bitmediğini biliyorum...

Fenerbahçe elenmeyi hak etmedi...Ve bana göre elenmedi de...

Bu güzel filmin devamı seneye...

 
Toplam blog
: 13
: 330
Kayıt tarihi
: 20.06.06
 
 

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo-TV-Sinema bölümü mezunuyum. 27 yaşındayım ve blog tutmayı ..