Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '10

 
Kategori
Deneme
 

Eleştiriden Eleştiriye-3

Eleştiriden Eleştiriye-3
 

Soru ile başlayıp, soru ile bitirebilir miyiz?


-İnsanlardan öğreneceğimiz çok şey var.

-Belki bazılar için doğru söylediğin, ama terbiyesizlerden ne öğrenebiliriz ki? Ben terbiyesiz insanlara çok kızıyorum.
<ı>-Hayır, onlara kızma! Çünkü, ben terbiyeyi, terbiyesizlerden öğrendim.
-
-Yazdığın şiirlerini tüm çabama rağmen anlayamıyorum. Yoksa onları anlaşılmasınlar diye mi yazdın?
<ı>- Benim çaba göstererek yazdığım şiiri, okurun çaba göstermeden anlamasını istemem.

-

-Bilge olmanın koşullarından birini söyle bana!
<ı>-Söyleyeyim: Bilge kendini istek ve duygulardan uzak tutmalı, ihtiyaçlarını en aza indirmelidir.
-İhtiyaçlar azaltılamaz, duygulardan da uzak kalınamaz. Bunu başarabilmek için yaşamı hiçe saymak gerekir …
<ı>-O zaman bilge olmak için uğraşma, git de o doymak bilmeyen mideni tıka basa doldur.<ı>

-
-Bilimle ahlakı birbirinden ayırmak gerekir. Bir bilim adamını ahlaksız olduğu için suçlamak yanlıştır.
<ı>- Bilim, ahlaksız bir adamın elinde, kötülük yapmak için güçlü bir silahtır.
-
-Bir arkadaşım, benim yanımda aldığı borcunu sonradan inkar etti. Ben de sesimi çıkarmadım.
-Neden bildiğin halde doğruyu söylemedin?
-Çünkü ikisi de arkadaşımdı, birisinin tarafını tutmak istemedim.
<ı>- Bir haksızlık karşısında tarafsızım diyen biri, artık bir taraf olmuştur.
-
-O cahil kişiyle arkadaşlık yapmasan daha iyi edersin.
-O cahilse ben de cahilim. Hem biz birbirimize yardım ediyoruz, ne kötülük var bunda?
<ı>-Çünkü, bir kör bir köre yol gösterirse ikisi de çukura yuvarlanır.
-
-Sende olanları neden başkalarına veriyorsun? Bilgilerin sende kalsa daha iyi olmaz mı?
<ı>- Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez.
-
-O toplantı beni pek sarmadı. Hep bir an önce bitmesini istedim .
<ı>- Bir resim sergisi, bir köre göre, can sıkıcı bir yerdir.

NOT:Bu sayfa çeşitli düşünürlerden yapılan alıntılar ile yazılmıştır.

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..