Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '10

 
Kategori
Deneme
 

Eleştiriden eleştiriye-4

Eleştiriden eleştiriye-4
 

Düşünen tüm kafalara saygıyla


-Kendi şiirlerim bence en güzeli.
-Peki, ötekileri gördün mü?
-Hayır. Buna neden gerek duyayım ki?
- Bir ressam varmış, kötü horoz resimleri yapar ve uşaklarına , dükkana hiç canlı horoz sokmamalarını sıkı sıkı tembih edermiş.
-Önceleri o benim tutsağımdı. Sonra ise ben de onun…
- Bir tutsağın boynuna geçirdiğiniz zincirin öteki ucu, kendi boynunuza takılıverir. -Herkes için tüm şeyler aynı mıdır?
-Hayır. Çünkü birine göre adaletli olan şey, diğerine göre haksızlıktır; birine göre güzel olan, diğerine göre çirkindir; birine göre bilgelik olan, diğerine göre çılgınlıktır.
-Büyük adamlar, büyük Anıt' mı dikerler?
- Büyük Anıtlar'ı diken her zaman boş böbürlenme duygusu olmuştur. İnsanlar, o güzelim Bâbil Kulesi’ni de böbürlenmek için yapmışlar.
-Görünüşü sıradan bir insan gibiydi, ama olağanüstü işler başardı.
- Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder.
-Bana yaptıklarını fazlasıyla ödeyecek. Onun için çıkaracağım söylentilere herkes inanacak.
- Çamur atma; hedefini şaşırır, kirli ellerinle kalıverirsin.
-O kadar iyi bir insan ki herkese iyilik yapmaya çalışıyor. Yüzündeki ışık tüm karanlığı aydınlatıyor.
- Gül sunan bir elde daima bir miktar gül kokusu kalır.
-O kadar çok acımıştım ki hiç doymayacağım sandım, ama biraz yeyince yanıldığımı anladım.
- Deve yükü aş olsa, aça az görünür.
-Eserleri şahane, ama gece gündüz çalışıyor. İnsan içine çıkmayı bile unuttu.
- Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım.
NOT:Bu sayfa çeşitli düşünürlerden yapılan alıntılar ile yazılmıştır.
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..